Скупље осигурање аутомобила: Колико ћемо плаћати?
Возачи аутомобила плаћаће скупље обавезно осигурање, за 45 одсто, од 1. јула, што је предлог Удружења осигуравача Србије (УОС). Међутим, протеклих дана спекулисало се да ће за поједине категорије поскупљење обавезног осигурања ићи и до 60 процената.
Возачи аутомобила плаћаће скупље обавезно осигурање за 45 одсто од 1. јула, што је предлог Удружења осигуравача Србије (УОС), преноси Телеграф.
Уместо 6.139 динара, од следећег месеца, власник “yuga“, плаћаће осигурање веће за 2.762 динара, односно 8.901 динар. Међутим, укупан трошак полисе осигурања и такси и регистрације за “yuga”, биће 10.836.
Примера ради, премија осигурања за”тојату јарис” од 1.000 кубика, снаге мотора 49kw, сада кошта 8.154 динара. Са поскупљењем од 45 процената, односно за 3.669 динара, власник аутомобила треба да одреши кесу за 11.823 динара. На крају баладе, укупан трошак са регистрацијом је 13.933.
Међутим, протеклих дана спекулисало се да ће за поједине категорије поскупљење обавезног осигурања ићи и до 60 процената! Наводно, то увећање могу да очекују власници возила између 33 и 44 kw, као и власници кола од 44 до 59 kw којима следи чак 62 одсто скупља полиса.
Уколико заиста поскупљење буде толико, то би практично значило да ће власник “југа” плаћати осигурање 9.761 динара, док ће укупан трошак полисе осигурања такси и регистрације њему бити 11.696 динара.
Такође, на пример, премија осигурања за “тојату јарис” са поскупљењем од око 60 одсто биће већа за 4.892 динара па ће од 1.јула коштати 13. 046 динара. Укупан трошак је 15.156 динара за полису осигурања, таксу и регистрацију.
Парадокс је да ће у том случају за боље аутомобиле, изнад 110 кубика, повећање бити мање него за слабија кола. Љубимци скупљих четвороточкаша платиће већу цену за 40 одсто. На пример, власници “аудија” А8 4.2 ФСИ, снаге 257 kw који су до сада имали укупан трошак полисе, регистрације и такси од 234.580 динара, од 1.јула ће морати да плате 240.579 динара, односно за око 6.000 динара више.
Уколико овакав предлог прође, власници скупих аутомобила заправо неће ни осетити поскупљење, преноси Телеграф.