SRBIJA SE GRADI: MEGA projekti vlade Srbije
Vlada se nije merila godinama kojim je vladala, već kilometrima puteva koje je izgradila i koje ostavlja za sobom.
Jedan od najboljih pokazatelja napretka jedne države jesu projekti koje njena vlada može da iznese. Razvoj infrastrukture pravi je pokazatelj kako obećanja o izgradnji puteva i otvaranju novih železničkih pruga mogu preći iz reči u delo. Na osnovu dosadašnjih radova Srbija je dokazala da je saobraćajno i po izradi projekata, na dobrom putu ka Evropskoj uniji.
► PROKOP - Novi ponos Beograda
Jedno od najvećih ostvarenja SNS-a tokom svog mandata bila je izgradnja Prokopa, gde se izvršilo modernizovanje i izmeštanje železničke stanice iz centra srpske prestonice.
Jedno od najvećih obećanja i planova koja su potekla još za vreme nekadašnjeg beogradskog gradonačelnika Branka Pešića, i bila pred više puta obećavanom realizacijom od strane Demokratske stranke – ipak uspevaju da zažive po obećanom rečju SNS-a – da će se ta stanica ostvariti pred Beograđanima do Savindana 2016. godine, što je i učinjeno.
Nakon 40 godina obećanja i praznih priča, SNS-u polazi za rukom da ostvari ovakav projekat. Na toj liniji će saobraćati novi Štadlerovi elektromotorni vozovi, a kroz Prokop će nastaviti svakodnevno da saobraća čak 105 BG vozova.
Osim železničkog saobraćaja, otvaranje "Prokopa" ujedno znači i otvaranje novih poslovnih zgrada u okolini, a samim tim ovaj projekat ima veliki komercijalni aspekt.
► MODERNIZACIJA - Rekonstrukcija pruga za brzinu od 120 km/h
Kada je reč o srpskim železnicama, ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović najavila je modernizaciju više od 100 kilometara pruga i da je cilj da se udeo železničkog transporta, u ukupnom transportu u Srbiji, sa sadašnjih 30 odsto poveća na 50 odsto u narednih 10 godina. Sve pruge biće za brzine od najmanje 120 km/h.
Takođe, kao cilj je postavila da se u narednom periodu ceo železnički transport odvija prugama koje su za brzine od najmanje 120 kilometara na sat.
Kao najavu budućih radova, potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović je u junu 2015. najavila realizaciju niza projekata: obnove 1.100 kilometara puta u Srbiji. Kako je tada rečeno, u naredne tri godine u taj rad se ulaže 400 miliona evra i prvi radovi već su bili započeti na deonici Aranđelovac – Krćevac.
► PUT LJIG-PRELJINA - Probijen tunel Savinac
Trenutna vlada se nije merila godinama kojim je vladala, već kilometrima puteva koje je izgradila i koje ostavlja za sobom, i to dokazuje još jedan uspeh u infrastrukturi – a to je probijanje tunela Savinac (270m) kod Takova na Koridoru 11, kao poslednjeg tunela u nizu na deonici Ljig- Preljina.
Tu je asfaltirano čak 36 kilometara od ukupno 40 kilometara autoputa u punom profilu. Zvanični rok za završetak autoputa od Ljiga do Preljine je 25. avgust 2016. i to će biti deonica od izuzetnog značaja za put Beograd-Požega.
► PUPINOV MOST - Jedan od najvećih građevinskih poduhvata u Srbiji
Most Zemun-Borča (Pupinov most), koji su 18. decembra 2014. godine zajedno sa pristupnim saobraćajnicama otvorili premijeri Srbije i Kine, jedan je od najvećih građevinskih poduhvata u poslednjih nekoliko decenija u Srbiji koji će omogućiti razvoj novih naselja i investicija.
Ukupna vrednost mosta sa pristupnicama bila je 260 miliona dolara. Most je dugačak 1,5 kilometar, a pristupne saobraćajnice 21,6 kilometara. Deo je magistralnog puta koji povezuje Koridor 10 sa Zrenjaninskim putem.
Krajem decembra 2015. premijer Srbije je obišao i pristupni put za Pupinov most, čime je završen ceo projekat izgradnje tog mosta.
► KORIDOR 10 - Otvorena deonica Vladičin Han - Neardovac
Krajem novembra 2015. godine Srbija je ostvarila otvaranje jednog dela saobraćajnice kod Vranja.
Naime, otvorena je deonica Vladičin Han- Donji Neardovac na Koridoru 10 u dužini od 26, 3 kilometra, finansirana kreditom Svetske banke u vrednosti 73, 8 miliona evra. Treba posebno napomenuti da je ovaj projekat realizovan prema međunarodnim "FIDIC" pravilima. Na ovoj deonici moderno je Izgrađen autoput u dužni 26,3 km i to sa 24 mosta, šest nadvožnjaka, i petljom "Vranje" sa svojim krakovima dužine 1, 35 km.
Pritom, izgrađen je novi alternativni nekomercijalni, paralelan autoputu u dužini od 19, 5 km sa deset mostova. Glavni projekat je izgradio Institit za puteve.
Povodom readova na Koridoru 10, ministarka Zorana Mihajlović je izjavila kako je vrlo moguće da bude završen i krajem 2016. godine, odnosno pre roka.
Premijer Srbije, Aleksandar Vučić, rekao je na otvaranju ove deonice kako će se do marta 2017. godine od Dimitrovgrada na jugu do Horgoša na severu Srbije ići kao po pisti, kada će autoput biti kompletiran.
► BRUSKI PUT - Moderan prilaz Kruševcu
3. septembra 2015. godine otvoren je Bruski put, dugačak 1,7 kilometara, kojim je Kruševac dobio još jedan moderan prilaz gradu. U poslednjih 13 godina to je bila najveća investicija u putnoj infrastrukturi. Ovaj put je od velikog značaja jer je to bitan turistički pravac i ujedno put ka Kopaoniku.
► PUT NA TARI - Prva velika investicija nakon 15 godina
Tokom obnove infrastrukture, izrađen je i deo državnog puta Kaluđerske Bare, u centru planine Tare. Inače, to je bila prva velika investicija u putnu infrastrukturu nakon 15 godina na teritoriji Opštine Bajina Bašta, čime je zaokruženo centralno mesto na planini Tara bez kojeg nema privrednog i turističkog razvoja ovog dela Srbije.
► NOVI MOST U ZAJEČARU - Ponos domaćih građevinaca
Krajem juna 2015. godine izgrađen je novi most u Zaječaru koga je otvorila ministarka Mihajlović. Ovaj most je izgradila domaća firma - MBA Miljković, i to je vrlo bitno - da poslove rade domaće kompanije, jer je to upravo njihov zadatak, da one budu izvođači, a ne da stalno budu angažovani kao podizvođači radova.