СРБИЈА СЕ ГРАДИ: МЕГА пројекти владе Србије
Влада се није мерила годинама којим је владала, већ километрима путева које је изградила и које оставља за собом.
Један од најбољих показатеља напретка једне државе јесу пројекти које њена влада може да изнесе. Развој инфраструктуре прави је показатељ како обећања о изградњи путева и отварању нових железничких пруга могу прећи из речи у дело. На основу досадашњих радова Србија је доказала да је саобраћајно и по изради пројеката, на добром путу ка Европској унији.
► ПРОКОП - Нови понос Београда
Једно од највећих остварења СНС-а током свог мандата била је изградња Прокопа, где се извршило модернизовање и измештање железничке станице из центра српске престонице.
Једно од највећих обећања и планова која су потекла још за време некадашњег београдског градоначелника Бранка Пешића, и била пред више пута обећаваном реализацијом од стране Демократске странке – ипак успевају да заживе по обећаном речју СНС-а – да ће се та станица остварити пред Београђанима до Савиндана 2016. године, што је и учињено.
Након 40 година обећања и празних прича, СНС-у полази за руком да оствари овакав пројекат. На тој линији ће саобраћати нови Штадлерови електромоторни возови, а кроз Прокоп ће наставити свакодневно да саобраћа чак 105 БГ возова.
Осим железничког саобраћаја, отварање "Прокопа" уједно значи и отварање нових пословних зграда у околини, а самим тим овај пројекат има велики комерцијални аспект.
► МОДЕРНИЗАЦИЈА - Реконструкција пруга за брзину од 120 км/х
Када је реч о српским железницама, министарка саобраћаја Зорана Михајловић најавила је модернизацију више од 100 километара пруга и да је циљ да се удео железничког транспорта, у укупном транспорту у Србији, са садашњих 30 одсто повећа на 50 одсто у наредних 10 година. Све пруге биће за брзине од најмање 120 км/х.
Такође, као циљ је поставила да се у наредном периоду цео железнички транспорт одвија пругама које су за брзине од најмање 120 километара на сат.
Као најаву будућих радова, потпредседница владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић је у јуну 2015. најавила реализацију низа пројеката: обнове 1.100 километара пута у Србији. Како је тада речено, у наредне три године у тај рад се улаже 400 милиона евра и први радови већ су били започети на деоници Аранђеловац – Крћевац.
► ПУТ ЉИГ-ПРЕЉИНА - Пробијен тунел Савинац
Тренутна влада се није мерила годинама којим је владала, већ километрима путева које је изградила и које оставља за собом, и то доказује још један успех у инфраструктури – а то је пробијање тунела Савинац (270м) код Такова на Коридору 11, као последњег тунела у низу на деоници Љиг- Прељина.
Ту је асфалтирано чак 36 километара од укупно 40 километара аутопута у пуном профилу. Званични рок за завршетак аутопута од Љига до Прељине је 25. август 2016. и то ће бити деоница од изузетног значаја за пут Београд-Пожега.
► ПУПИНОВ МОСТ - Један од највећих грађевинских подухвата у Србији
Мост Земун-Борча (Пупинов мост), који су 18. децембра 2014. године заједно са приступним саобраћајницама отворили премијери Србије и Кине, један је од највећих грађевинских подухвата у последњих неколико деценија у Србији који ће омогућити развој нових насеља и инвестиција.
Укупна вредност моста са приступницама била је 260 милиона долара. Мост је дугачак 1,5 километар, а приступне саобраћајнице 21,6 километара. Део је магистралног пута који повезује Коридор 10 са Зрењанинским путем.
Крајем децембра 2015. премијер Србије је обишао и приступни пут за Пупинов мост, чиме је завршен цео пројекат изградње тог моста.
► КОРИДОР 10 - Отворена деоница Владичин Хан - Неардовац
Крајем новембра 2015. године Србија је остварила отварање једног дела саобраћајнице код Врања.
Наиме, отворена је деоница Владичин Хан- Доњи Неардовац на Коридору 10 у дужини од 26, 3 километра, финансирана кредитом Светске банке у вредности 73, 8 милиона евра. Треба посебно напоменути да је овај пројекат реализован према међународним "ФИДИЦ" правилима. На овој деоници модерно је Изграђен аутопут у дужни 26,3 км и то са 24 моста, шест надвожњака, и петљом "Врање" са својим краковима дужине 1, 35 км.
Притом, изграђен је нови алтернативни некомерцијални, паралелан аутопуту у дужини од 19, 5 км са десет мостова. Главни пројекат је изградио Инститит за путеве.
Поводом реадова на Коридору 10, министарка Зорана Михајловић је изјавила како је врло могуће да буде завршен и крајем 2016. године, односно пре рока.
Премијер Србије, Александар Вучић, рекао је на отварању ове деонице како ће се до марта 2017. године од Димитровграда на југу до Хоргоша на северу Србије ићи као по писти, када ће аутопут бити комплетиран.
► БРУСКИ ПУТ - Модеран прилаз Крушевцу
3. септембра 2015. године отворен је Бруски пут, дугачак 1,7 километара, којим је Крушевац добио још један модеран прилаз граду. У последњих 13 година то је била највећа инвестиција у путној инфраструктури. Овај пут је од великог значаја јер је то битан туристички правац и уједно пут ка Копаонику.
► ПУТ НА ТАРИ - Прва велика инвестиција након 15 година
Током обнове инфраструктуре, израђен је и део државног пута Калуђерске Баре, у центру планине Таре. Иначе, то је била прва велика инвестиција у путну инфраструктуру након 15 година на територији Општине Бајина Башта, чиме је заокружено централно место на планини Тара без којег нема привредног и туристичког развоја овог дела Србије.
► НОВИ МОСТ У ЗАЈЕЧАРУ - Понос домаћих грађевинаца
Крајем јуна 2015. године изграђен је нови мост у Зајечару кога је отворила министарка Михајловић. Овај мост је изградила домаћа фирма - МБА Миљковић, и то је врло битно - да послове раде домаће компаније, јер је то управо њихов задатак, да оне буду извођачи, а не да стално буду ангажовани као подизвођачи радова.