Srbija triput veća od Slovenije, a prodaja automobila triput manja
U Srbiji je u protekloj godini prodato za 13 odsto manje automobila nego 2013., kada je vlasnike dobilo 22.500 vozila.
Ekonomska kriza u Srbiji ne jenjava, ako je suditi po broju prodatih vozila. Standard stanovništva je prilično opao, pa je u 2014. prodato 19.688 putničkih, terenskih i lakih komercijalnih vozila, prema podacima Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova.
Poredeći brojke sa 2013. pre jasno se vidi da se desio pad. Pre dve godine vlasnike je dobilo 22.500 vozila, što znači da je u 2014. pad bio 3.000 vozila, tj. 13 odsto.
Toyota je zabeležila najveći rast. Sa skokom od 53 odsto, japanska firma je u Srbiji imala najveći procentualni rast u Evropi.
Najprodavanija marka je Škoda. Fiat je drugi, iako je zabeležio pad od 34,5 odsto, a treći je Volkswagen koji se popravio za 34 procenta.
Od modela, najpopularniji su bili Škoda Fabia (1.186 jedinica), Fiat 500L (1.079), Dacia Sandero (496) i Hyundai i20 (436).
Deset najprodavanijih marki automobila u Srbiji 2014.
1. Škoda 3.436 (-12,5%)
2. Fiat 2.891 (-34,5%)
3. Volkswagen 1.916 (+34,1%)
4. Hyundai 1.615 (-15,8%)
5. Dacia 1.389 (+35,9%)
6. Opel 1.085 ( 0 )
7. Ford 1.076 ( 0 )
8. Renault 1.024 (+ 6,4%)
9. Toyota 988 (+52,9%)
10. Kia 840 (+ 5,5%)
I dok je u Srbiji uočen pad prodaje, u nekadašnjim republikama SFRJ koje su sada u EU, desio se skok. U Hrvatskoj je prodato 33.962 vozila, što je povećanje od 22,1 odsto. U Sloveniji je prodato 60.274 vozila (skok od 4.6 odsto).