Србија трипут већа од Словеније, а продаја аутомобила трипут мања
У Србији је у протеклој години продато за 13 одсто мање аутомобила него 2013., када је власнике добило 22.500 возила.
Економска криза у Србији не јењава, ако је судити по броју продатих возила. Стандард становништва је прилично опао, па је у 2014. продато 19.688 путничких, теренских и лаких комерцијалних возила, према подацима Српске асоцијације увозника возила и делова.
Поредећи бројке са 2013. пре јасно се види да се десио пад. Пре две године власнике је добило 22.500 возила, што значи да је у 2014. пад био 3.000 возила, тј. 13 одсто.
Toyota је забележила највећи раст. Са скоком од 53 одсто, јапанска фирма је у Србији имала највећи процентуални раст у Европи.
Најпродаванија марка је Шкода. Фиат је други, иако је забележио пад од 34,5 одсто, а трећи је Volkswagen који се поправио за 34 процента.
Од модела, најпопуларнији су били Шкода Фабиа (1.186 јединица), Фиат 500Л (1.079), Dacia Сандеро (496) и Hyundai и20 (436).
Десет најпродаванијих марки аутомобила у Србији 2014.
1. Шкода 3.436 (-12,5%)
2. Фиат 2.891 (-34,5%)
3. Volkswagen 1.916 ( 34,1%)
4. Hyundai 1.615 (-15,8%)
5. Dacia 1.389 ( 35,9%)
6. Опел 1.085 ( 0 )
7. Форд 1.076 ( 0 )
8. Renault 1.024 ( 6,4%)
9. Toyota 988 ( 52,9%)
10. Киа 840 ( 5,5%)
И док је у Србији уочен пад продаје, у некадашњим републикама СФРЈ које су сада у ЕУ, десио се скок. У Хрватској је продато 33.962 возила, што је повећање од 22,1 одсто. У Словенији је продато 60.274 возила (скок од 4.6 одсто).