Start/Stop dugme satire turbopunjač
Zaštita okoline ima premoć nad habanjem koje je posledica stalnog paljenja i gašenja, najčešćeg prilikom voženje u gradu.
Volkswagen već šest godina, od prestanka proizvodnje 1.9 SDI motora, pravi dizel agregate sa turbopunjačem. Isto je i sa benzincima, a sve sa ciljem smanjenja potrošnje goriva. Da bi se ekonomičnost dovela do maksimuma, nastao je Start/Stop sistem automatskog gašenja i paljenja motora pri kraćim zaustavljanjima.
Toyota ponovo najvredniji auto brend na svetu
PRIVREMENO: SAAB prekida proizvodnju
Audi ulepšao i pojačao A7 i S7 Sportback
Svako puštanje kvačila pri kraćim stankama, kao kad vozači čekaju zeleno svetlo, automatski gasi motor, a ponovni pritisak ga pali. Iako su potrošnja goriva i emisija štetnih gasova smanjene, postoji i problem. Turbopunjač se zagreva do 950 (dizelaši), odnosno 1000 stepeni (benzinci), a automatsko gašenje sprečava dotok ulja koje ga podmazuje i hladi i tako čuva od propadanja. Problem se prećutkuje zbog krupnog kapitala koji stoji iza priče o zaštiti prirode.
Da bi se krah turbopunjača predupredio, ojačan je elektropokretač i instalacija, a ugrađen je i moćniji akumulator. Ipak, problem je ostao pa se radni vek turbopunjača skraćuje svakim automastkim gašenjem i paljenjem. A toga je u gradskoj vožnji mnogo.