Старт/Стоп дугме сатире турбопуњач
Заштита околине има премоћ над хабањем које је последица сталног паљења и гашења, најчешћег приликом вожење у граду.
Volkswagen већ шест година, од престанка производње 1.9 СДИ мотора, прави дизел агрегате са турбопуњачем. Исто је и са бензинцима, а све са циљем смањења потрошње горива. Да би се економичност довела до максимума, настао је Старт/Стоп систем аутоматског гашења и паљења мотора при краћим заустављањима.
Toyota поново највреднији ауто бренд на свету
ПРИВРЕМЕНО: СААБ прекида производњу
Ауди улепшао и појачао А7 и С7 Спортбацк
Свако пуштање квачила при краћим станкама, као кад возачи чекају зелено светло, аутоматски гаси мотор, а поновни притисак га пали. Иако су потрошња горива и емисија штетних гасова смањене, постоји и проблем. Турбопуњач се загрева до 950 (дизелаши), односно 1000 степени (бензинци), а аутоматско гашење спречава доток уља које га подмазује и хлади и тако чува од пропадања. Проблем се прећуткује због крупног капитала који стоји иза приче о заштити природе.
Да би се крах турбопуњача предупредио, ојачан је електропокретач и инсталација, а уграђен је и моћнији акумулатор. Ипак, проблем је остао па се радни век турбопуњача скраћује сваким аутомастким гашењем и паљењем. А тога је у градској вожњи много.