Svetozar Cvetković i Anica Dobra na sceni Ateljea 212
BEOGRAD - Anica Dobra i Svetozar Cvetković večeras će premijerno izvesti predstavu "Mizeri", na sceni "Petar Kralj".
Upravnica Ateljea Ivana Dimić rekla je danas na konferenciji za novinare da je to za nju poslednja predstava pred odlazak u penziju i da joj je veoma drago što pozorišnu karijeru završava u teatru u kojem ju je kao mlad dramaturg i započela.
"Jako volim ove glumce. Cvetković je moj drug još iz prvog osnovne, a Anica je počela u Ateljeu ulogom u mom komadu. Ovim se zatvara jedan divan krug i oscećam se privilegovanom da tako završim karijeru. Lepa je simbolika i to što je ova predstava diplomski rad mladog reditelja", istakla je ona.
Režiser je Petar Popović, dramaturg je Miloš Ilić, scenograf i kostimograf Jelisaveta Tatić Čuturilo, kompozitor Katarina Tomić.
Cvetković igra poznatog pisca Pola Šeldona, a Dobra njegovu najveću obožavateljku Eni Vilks. Pol je popularan i dobija nagrade za svoje ljubiće o mladoj Mizeri. Međutim, naći će se na testu svojih talenata, čovečnosti i zavisnosti kada ga od sigurne smrti spase Eni, odlučna da od njega napravi dobrog čoveka i vrednog pisca, po svaku cenu.
Popović (26) je napomenuo da je priča možda malo pase, pa su je osavremenili da bi bila komunikativnija za današnje gledaoce i to putem promene žanra - od horora ka crnoj komediji.
U fokusu je vrlo aktuelno pitanje odgovornosti autora prema svom delu, istakao je on. Pitanje je da li umetnik traga za istinom ili za tezgama.
Pol jeste talentovan, ali je populistički pisac, izabrao je lakši put ka slavi, dok njegov najveći fan Eni želi da on bude dosledan, da njegovi romani imaju smisao i logiku, te koristi situaciju da ga na to natera kada ga, nakon ukazivanja pomoći, bukvalno zarobi, ispričao je reditelj.
Popović je priznao da je imao i još ima tremu zbog rada sa ovim glumcima. "Svi smo kao klinci sanjali da ćemo biti intelektualci kao Cvetković u filmu "Ni na nebu ni na zemlji" i imati devojku kakva je Anica u "Crnom bombarderu"", rekao je on.
Dobra je rekla da je za nju privilegija rad sa mladima i izrazila zadovoljstvo što se tokom proba ispostavilo da su na istom koloseku.
"Nije reč samo o likovima koje znamo iz filma i romana. Bilo je potrebno, na sreću, da napravimo našu, autentičnu verziju i da se baziramo na odnosu između ta dva lika".
"U jednom momentu žrtva može da postane zlikovac, a i obrnuto. Bavili smo se i licem i naličjem. Bilo je važno odrediti granicu šta je normalno, šta je ludilo, ako je ludilo. Imali smo jako zanimljiv proces rada, a sada predstoji najuzbudljiviji deo - izlazak pred publiku", rekla je ona.
Na pitanje koliko će često moći da igra, s obzirom na svoju filmsku karijeru, odgovorila je da to neće biti problem. Ona je istakla da je njena prethodna predstava u Ateljeu "Gospoda Glembajevi" (gde igra baronicu Kasteli) za dve godine izvedena 50 puta što je uspeh za repertoarsko pozorište.
Cvetković se, kao i Dimićeva, nostalgično osvrnuo na početke druženja i potom saradnje, a Dobru je, kako je dodao, gledao još na njenom prijemnom ispitu.
"Pomislio sam kako postajem fan jedne devojčice. To se nastavilo sa njenim ulogama u Ateljeu, a sada evo ona igra mog fana, istina na tragikomičan način" rekao je on. Cvetković je istakao da su mladi reditelj i dramaturg kroz proces rada "uneli dosta ličnog u jednu arhaičnu priču i uspeli da unesu dah ovog vremena".
Inače, za stavljanje diplomske predstave na repertoar, kako je objasnila upravnica, razlozi su davanje šanse mladima, ali i štednja.
"Nemamo para za projekte i kad dođe diplomac sa dobrim predlogom, kažem - može, pod uslovom da uzmeš glumce iz našeg ansambla. Mi dobijamo predstavu, a on ili ona šansu da uđe u pozoršte", rekla je ona.
Dimićeva je istakla je da je za dve godine njenog mandata Atelje dobio sredstva od osnivača (Grad Beograd) za dve premijere, a uspeo da napravi osam, od kojih su tri diplomske.