Светозар Цветковић и Аница Добра на сцени Атељеа 212
БЕОГРАД - Аница Добра и Светозар Цветковић вечерас ће премијерно извести представу "Мизери", на сцени "Петар Краљ".
Управница Атељеа Ивана Димић рекла је данас на конференцији за новинаре да је то за њу последња представа пред одлазак у пензију и да јој је веома драго што позоришну каријеру завршава у театру у којем ју је као млад драматург и започела.
"Јако волим ове глумце. Цветковић је мој друг још из првог основне, а Аница је почела у Атељеу улогом у мом комаду. Овим се затвара један диван круг и осцећам се привилегованом да тако завршим каријеру. Лепа је симболика и то што је ова представа дипломски рад младог редитеља", истакла је она.
Режисер је Петар Поповић, драматург је Милош Илић, сценограф и костимограф Јелисавета Татић Чутурило, композитор Катарина Томић.
Цветковић игра познатог писца Пола Шелдона, а Добра његову највећу обожаватељку Ени Вилкс. Пол је популаран и добија награде за своје љубиће о младој Мизери. Међутим, наћи ће се на тесту својих талената, човечности и зависности када га од сигурне смрти спасе Ени, одлучна да од њега направи доброг човека и вредног писца, по сваку цену.
Поповић (26) је напоменуо да је прича можда мало пасе, па су је осавременили да би била комуникативнија за данашње гледаоце и то путем промене жанра - од хорора ка црној комедији.
У фокусу је врло актуелно питање одговорности аутора према свом делу, истакао је он. Питање је да ли уметник трага за истином или за тезгама.
Пол јесте талентован, али је популистички писац, изабрао је лакши пут ка слави, док његов највећи фан Ени жели да он буде доследан, да његови романи имају смисао и логику, те користи ситуацију да га на то натера када га, након указивања помоћи, буквално зароби, испричао је редитељ.
Поповић је признао да је имао и још има трему због рада са овим глумцима. "Сви смо као клинци сањали да ћемо бити интелектуалци као Цветковић у филму "Ни на небу ни на земљи" и имати девојку каква је Аница у "Црном бомбардеру"", рекао је он.
Добра је рекла да је за њу привилегија рад са младима и изразила задовољство што се током проба испоставило да су на истом колосеку.
"Није реч само о ликовима које знамо из филма и романа. Било је потребно, на срећу, да направимо нашу, аутентичну верзију и да се базирамо на односу између та два лика".
"У једном моменту жртва може да постане зликовац, а и обрнуто. Бавили смо се и лицем и наличјем. Било је важно одредити границу шта је нормално, шта је лудило, ако је лудило. Имали смо јако занимљив процес рада, а сада предстоји најузбудљивији део - излазак пред публику", рекла је она.
На питање колико ће често моћи да игра, с обзиром на своју филмску каријеру, одговорила је да то неће бити проблем. Она је истакла да је њена претходна представа у Атељеу "Господа Глембајеви" (где игра бароницу Кастели) за две године изведена 50 пута што је успех за репертоарско позориште.
Цветковић се, као и Димићева, носталгично осврнуо на почетке дружења и потом сарадње, а Добру је, како је додао, гледао још на њеном пријемном испиту.
"Помислио сам како постајем фан једне девојчице. То се наставило са њеним улогама у Атељеу, а сада ево она игра мог фана, истина на трагикомичан начин" рекао је он. Цветковић је истакао да су млади редитељ и драматург кроз процес рада "унели доста личног у једну архаичну причу и успели да унесу дах овог времена".
Иначе, за стављање дипломске представе на репертоар, како је објаснила управница, разлози су давање шансе младима, али и штедња.
"Немамо пара за пројекте и кад дође дипломац са добрим предлогом, кажем - може, под условом да узмеш глумце из нашег ансамбла. Ми добијамо представу, а он или она шансу да уђе у позорште", рекла је она.
Димићева је истакла је да је за две године њеног мандата Атеље добио средства од оснивача (Град Београд) за две премијере, а успео да направи осам, од којих су три дипломске.