OVO SU VAŠA POTROŠAČKA PRAVA: Zamena robe i bez garancije (INFOGRAFIK)
Danas se obeležava Svetski dan potrošača. Upoznajte se sa svojim pravima.
Svetski dan potrošača ustanovljen je odlukom Ujedinjenih nacija (UN) i prvi put počeo da se obeležava 1983.
Od septembra 2014. godine u Srbiji važi novi Zakon o zaštiti potrošača koji je doneo brojne izmene.
- Najzad su definisani instrumenti kojima će potrošač biti zaštićen, odnosno da ono što je platio mora da ima očekivani kvalitet. Tako i posle šest meseci od kupovine može da traži povraćaj novca, zamenu ili popravku, za robu čijim kvalitetom nije zadovoljan, objasnio je Papović za Srbijadanas.com.
Na našem infografiku pogledajte neke od najvažnijih stavki novog zakona:
Vaša prava u brojkama
- 2 godine – imate pravo na opravku i zamenu robe/usluge iako nemate garanciju (reklamacija)
- 14 dana - imate pravo da se predomislite ukoliko ste naručili robu preko Interneta, TV prodaje, kataloga, na prezentaciji ili od prodavca koji se pojavio na vašim vratima
- 8 dana - rok u kome prodavac mora da odgovari na reklamaciju
- 15 dana - rok za rešavanje reklamacije (izuzetak su nameštaj i tehnička roba, kada je rok za rešavanje reklamacije 30 dana)
- 30 dana - rok u kome je prodavac dužan da vam isporuči robu (ukoliko nije drugačije ugovoreno)
Organizacije
U Srbiji postoji četrdesetak organizacija potrošača. Neke od njih učlanile su se u „krovne“ organizacije, saveze. Tako Nacionalna organizacija potrošača Srbije (NOPS) okuplja 24 ovakve organizacije, a Centar potrošača Srbije (CEPS) ima devet organizacija članica.
Postoje i organizacije koje nisu članice nijednog saveza: Asocijacija potrošača Srbije (APOS), Centar za zaštitu potrošača Forum Niš i druge. Na sajtovima NOPS-a i CEPS-a možeš naći kontakt-podatke svih njihovih članica.