ОВО СУ ВАША ПОТРОШАЧКА ПРАВА: Замена робе и без гаранције (ИНФОГРАФИК)
Данас се обележава Светски дан потрошача. Упознајте се са својим правима.
Светски дан потрошача установљен је одлуком Уједињених нација (УН) и први пут почео да се обележава 1983.
Од септембра 2014. године у Србији важи нови Закон о заштити потрошача који је донео бројне измене.
- Најзад су дефинисани инструменти којима ће потрошач бити заштићен, односно да оно што је платио мора да има очекивани квалитет. Тако и после шест месеци од куповине може да тражи повраћај новца, замену или поправку, за робу чијим квалитетом није задовољан, објаснио је Паповић за Srbijadanas.com.
На нашем инфографику погледајте неке од најважнијих ставки новог закона:
Ваша права у бројкама
- 2 године – имате право на оправку и замену робе/услуге иако немате гаранцију (рекламација)
- 14 дана - имате право да се предомислите уколико сте наручили робу преко Интернета, ТВ продаје, каталога, на презентацији или од продавца који се појавио на вашим вратима
- 8 дана - рок у коме продавац мора да одговари на рекламацију
- 15 дана - рок за решавање рекламације (изузетак су намештај и техничка роба, када је рок за решавање рекламације 30 дана)
- 30 дана - рок у коме је продавац дужан да вам испоручи робу (уколико није другачије уговорено)
Организације
У Србији постоји четрдесетак организација потрошача. Неке од њих учланиле су се у „кровне“ организације, савезе. Тако Национална организација потрошача Србије (НОПС) окупља 24 овакве организације, а Центар потрошача Србије (ЦЕПС) има девет организација чланица.
Постоје и организације које нису чланице ниједног савеза: Асоцијација потрошача Србије (АПОС), Центар за заштиту потрошача Форум Ниш и друге. На сајтовима НОПС-а и ЦЕПС-а можеш наћи контакт-податке свих њихових чланица.