Tesli predstoje teški dani u Japanu
Odluke vlade Zemlje izlazećeg sunca ne idu u prilog američkom proizvođaču.
Prošlog utorka, 24. juna, premijer Japana Šinco Abe objavio je da će japanska vlada pokrenuti program subvencija za proizvodnju automobila ne ćelijski pogon, tj. na vodonik u okviru strategije ekonomskog rasta u zemlji. Potez u sebi nosi neobičnu notu budući da je Japan drugi svetski proizvođač hibridnih automobila.
IMA LI KRAJA: Novi opoziv vozila "Dženeral motorsa"
JAGUAR PROJECT 7: Najjači F-Type do sada (VIDEO)
Za 10.000 dolara neka se vaš auto vozi sam (VIDEO)
Svojevrsni rat između proizvođača automobila na dopunjive baterije i automobila na ćelije tinja već neko vreme. Tako je vlasnik Telse Elon Mask nazvao koncept vozila na vodonični pogon budalastim. Maskova reakcija je donekle razumljiva jer je Toyota obelodanila kako sledeće godine kreće prodaja vodoničnog automobila, dimenzija sličnih Camryju. Sa druge strane, Tesla je najpoznatiji svetski proizvođač električnjih vozila, ali i najveći zagovornik njihove dalje ekspanzije.
Toyotin sedan trebalo bi da košta oko 69.000 dolara (50.000 evra), što je, čuda li, za 1.000 američkih novčanica jeftinije od Teslinog Model S vozila. Da je rivalitet između dve kuće i dva koncepta očit, potvrđuje nam i prvobitna najava iz japanske kompanije da će vodonični automobil koštati oko 100.000 dolara.
Abeova vlada ima postojanu nameru da investira u ćelijske automobile u cilju što bezbednije vožnje, pogotovo u svetlu nesreće u Fukušimi. Istovremeno, cilj je da do 2030. prihodi od ovih automobila godišnje donose 7 milijardi evra, a da njihova cena padne ispod 20.000 (14.500 evra) dolara već 2025. godine.