Тесли предстоје тешки дани у Јапану
Одлуке владе Земље излазећег сунца не иду у прилог америчком произвођачу.
Прошлог уторка, 24. јуна, премијер Јапана Шинцо Абе објавио је да ће јапанска влада покренути програм субвенција за производњу аутомобила не ћелијски погон, тј. на водоник у оквиру стратегије економског раста у земљи. Потез у себи носи необичну ноту будући да је Јапан други светски произвођач хибридних аутомобила.
ИМА ЛИ КРАЈА: Нови опозив возила "Џенерал моторса"
ЈАГУАР ПРОЈЕЦТ 7: Најјачи F-Type до сада (ВИДЕО)
За 10.000 долара нека се ваш ауто вози сам (ВИДЕО)
Својеврсни рат између произвођача аутомобила на допуњиве батерије и аутомобила на ћелије тиња већ неко време. Тако је власник Телсе Елон Маск назвао концепт возила на водонични погон будаластим. Маскова реакција је донекле разумљива јер је Toyota обелоданила како следеће године креће продаја водоничног аутомобила, димензија сличних Camryju. Са друге стране, Тесла је најпознатији светски произвођач електричњих возила, али и највећи заговорник њихове даље експанзије.
Toyotin седан требало би да кошта око 69.000 долара (50.000 евра), што је, чуда ли, за 1.000 америчких новчаница јефтиније од Теслиног Модел С возила. Да је ривалитет између две куће и два концепта очит, потврђује нам и првобитна најава из јапанске компаније да ће водонични аутомобил коштати око 100.000 долара.
Абеова влада има постојану намеру да инвестира у ћелијске аутомобиле у циљу што безбедније вожње, поготово у светлу несреће у Фукушими. Истовремено, циљ је да до 2030. приходи од ових аутомобила годишње доносе 7 милијарди евра, а да њихова цена падне испод 20.000 (14.500 евра) долара већ 2025. године.