TRGOVAČKE MARKE: Može li jeftino, a kvalitetno? (ANKETA)
Da li su građani primorani da sve češće brendirane proizvode u radnjama menjaju trgovinskim markama koje, po nižim cenama, nudi skoro svaki veći lanac marketa? Kako su zadovoljni tim proizvodima?
Kvalitet ili kvantitet? Da li jedno isključuje drugo? Odlučili smo da proverimo sa građanima.
Prodavačica cveća na jednoj beogradskoj pijaci (65) kaže nam da je primorana da pazari ove marke, i da je generalno zadovoljna kvalitetom:
- Neki jesu kvalitetni, neki nisu. Na primer, neka salama danas bude dobra, a posle nekoliko dana ja ponovo kupim, a ona ne bude dobra. Ali, uglavnom su proizvodi u redu, kaže nam i dodaje:
- Velika je razlika u ceni. U takvoj smo svi situaciji u Srbiji da ne kupujemo kvalitet, već kvantitet. Kad nešto hoću da im kupim, odem u neki od tih većih marketa i kupujem samo ono što je potrebno, ili ono što je na sniženju.
No, sreli smo i one koji izričito odbijaju ove marke.
- Ja to ništa ne kupujem. Imam ono što odavno koristim, kaže nam jedna penzionerka koju smo sreli.
Da ovo nije praksa samo kod nas, objašnjava nam Jelena (35) koja radi u jednom tržnom centru u Beogradu.
- Pošto sam ja jako dugo živela u inostranstvu, navikla sam da i tamo ima tih jeftinijih proizvoda. Kod nas su, znate već, predrasude, večito teorije zavere. Za sve gledam rok trajanja i ko je pravio i onda uzmem, nevezano za marku. A i dosta je jeftinije.
Nema garancije
Iako je odavno poznato "koliko para - toliko muzike", mnogi se ipak nadaju da nisu pazarili "mačku u džaku". Ali nekad se i to desi:
- Ništa to ne valja. Jednom sam detetu otvorio neki džem i odmah sam ga zatvorio i bacio, žali nam se Milan (43).
Pročitajte i: