Trolejbusi iz Šumadije uskoro na beogradskim ulicama
Preduzeće "MAZ Balkan" u Kragujevcu, koje su zajednički formirali beloruska kompanija MAZ i šumadijska firma "Vulović transport", i koje već duže u kragujevačkom pogonu montira MAZ-ove gradske autobuse, planira da uskoro započne i sklapanje trolejbusa najnovije generacije.
Prva takva vozila iz Kragujevca će, prema najavi iz firme "MAZ Balkan", u roku od tri meseca biti isporučena Gradskom saobraćajnom preduzeću iz Beograda, gde će pola godine ostati na probi.
HOĆEMO LI SE OPET KUVATI U PREVOZU? Pakleno leto je sve bliže, evo da li će raditi KLIME U GSP-u!
- Imamo licencu za proizvodnju pet modela autobusa marke MAZ, a od te kompanije nedavno smo besplatno dobili i licencu i kompletnu dokumentaciju za sklapanje novih modela trolejbusa, dužine od 12 do 18 metara. Interes Belorusa je da svojim vozilima preko Srbije stignu na tržišta Evropske unije. Otuda je zadatak firme "MAZ Balkan" da okupi što veći broj proizvođača delova i sklopova za ugradnju u autobuse i trolejbuse iz Srbije, ili da ih nabavlja u EU kako bi ta vozila, sa više od 50% pozicija proizvedenih u Srbiji ili EU, stekla status domaćeg proizvoda, što im omogućava bescarinski plasman ka tržištima zemalja Evropske unije. Cilj nam je da u našoj fabrici sklopljene autobuse i trolejbuse prodajemo i zemljama CEFTA sporazuma - kaže za "Danas" direktor i vlasnik "Vulović transporta" Zoran Vulović, naglašavajući da je "MAZ Balkan" u prva tri ovogodišnja meseca kupcima isporučio više od 40 autobusa sklopljenih u Kragujevcu, od čega je deset prodato firmi "Arriva" koja slovi za jednu od najvećih evropskih autoprevozničkih kompanija.
AUTOBUS IZ PAKLA: Ovu gradsku liniju izbegavaju svi građani, pa čak i VOZAČI GSP-a!
On dodaje da je Srbiji godišnje potrebno između 150 i 200 gradskih, prigradskih i turističkih autobusa, te 12 trolejbusa, kojima bi se obnovio vozni park beogradskog GSP koji ima ukupno oko 130 vozila te vrste. Firma "MAZ Balkan" planira, međutim, da autobuse i trolejbuse proizvedene u Kragujevcu, čim se za to steknu uslovi, ponudi i gradskim saobraćajnim preduzećima u Sarajevu, Zagrebu, Sofiji, kao i drugim gradovima u zemljama CEFTA sporazuma ili EU.