Тролејбуси из Шумадије ускоро на београдским улицама
Предузеће "МАЗ Балкан" у Крагујевцу, које су заједнички формирали белоруска компанија МАЗ и шумадијска фирма "Вуловић транспорт", и које већ дуже у крагујевачком погону монтира МАЗ-ове градске аутобусе, планира да ускоро започне и склапање тролејбуса најновије генерације.
Прва таква возила из Крагујевца ће, према најави из фирме "МАЗ Балкан", у року од три месеца бити испоручена Градском саобраћајном предузећу из Београда, где ће пола године остати на проби.
ХОЋЕМО ЛИ СЕ ОПЕТ КУВАТИ У ПРЕВОЗУ? Паклено лето је све ближе, ево да ли ће радити КЛИМЕ У ГСП-у!
- Имамо лиценцу за производњу пет модела аутобуса марке МАЗ, а од те компаније недавно смо бесплатно добили и лиценцу и комплетну документацију за склапање нових модела тролејбуса, дужине од 12 до 18 метара. Интерес Белоруса је да својим возилима преко Србије стигну на тржишта Европске уније. Отуда је задатак фирме "МАЗ Балкан" да окупи што већи број произвођача делова и склопова за уградњу у аутобусе и тролејбусе из Србије, или да их набавља у ЕУ како би та возила, са више од 50% позиција произведених у Србији или ЕУ, стекла статус домаћег производа, што им омогућава бесцарински пласман ка тржиштима земаља Европске уније. Циљ нам је да у нашој фабрици склопљене аутобусе и тролејбусе продајемо и земљама ЦЕФТА споразума - каже за "Данас" директор и власник "Вуловић транспорта" Зоран Вуловић, наглашавајући да је "МАЗ Балкан" у прва три овогодишња месеца купцима испоручио више од 40 аутобуса склопљених у Крагујевцу, од чега је десет продато фирми "Arriva" која слови за једну од највећих европских аутопревозничких компанија.
АУТОБУС ИЗ ПАКЛА: Ову градску линију избегавају сви грађани, па чак и ВОЗАЧИ ГСП-а!
Он додаје да је Србији годишње потребно између 150 и 200 градских, приградских и туристичких аутобуса, те 12 тролејбуса, којима би се обновио возни парк београдског ГСП који има укупно око 130 возила те врсте. Фирма "МАЗ Балкан" планира, међутим, да аутобусе и тролејбусе произведене у Крагујевцу, чим се за то стекну услови, понуди и градским саобраћајним предузећима у Сарајеву, Загребу, Софији, као и другим градовима у земљама ЦЕФТА споразума или ЕУ.