Trošili su dolar dnevno, sad im je Luj Viton nedovoljno luksuzan
U zemlji gde je 80 odsto stanovnika živelo u siromaštvu, sada su se stvari potpuno preokrenule. Mladim Kinezima mnogi luksuzni brendovi više nisu "dovoljno luksuzni".
Kina je u poslednjih 40 godina doživela neverovatnu transformaciju, od jedne od najsiromašnijih zemalja, do najveće svetske ekonomije.
Pre nekoliko decenija čak 80 posto Kineza živelo je u ekstremnom siromaštvu, s manje od 1,25 dolara dnevno, no reforme, liberalizacija tržišta i otvaranje stranim investicijama, pretvaraju Kinu u supersilu.
Uz snažan ekonomski rast, od u proseku osam posto godišnje, dolazi do stvaranja srednje klase, i jačanja njihove kupovne moći. Liberalizacija ekonomije omogućila je i privatnu inicijativu tako da Kina sada ima najbrži porast milionera i milijardera.
Od sirotinje do miliona: Broj milionera u Kini raste za 40 hiljada godišnje
Kina je tako prošle godine dosegla broj od 190 milijardera i više od milion milionera čiji broj se povećava za oko 40 hiljada godišnje.
Impresivan je i rast srednje klase, u koju spadaju domaćinstva s godišnjim prihodom od devet do 24 hiljade dolara, a koja 90-ih godina uopšte nije postojala.
Danas u srednju klasu spada 300 miliona Kineza, što je više od broja stanovnika SAD-a, a prema procenama njihov broj će do 2022. porašće na 630 milionera i dosegnuti 45% od ukupnog broja stanovnika, prenosi Index.hr.
"Ima se, može se"
Ovakav dramatičan rast standarda pretvorio je Kinu u najperspektivnije tržište za luksuzne proizvode.
Novonastali bogataši i brzorastuća srednja klasa svoj uspeh, naravno, žele i pokazati, što je stvorilo ogroman potencijal za zapadnjačke luksuzne brendove.
Prema podacima konsultantske kuće Bain & Company, kinesko tržište luksuznih proizvoda poraslo je 2010. za čak 27 posto, dok sledeće godine rast ubrzava na 30 posto, što je trostruko brže od globalnog rasta.
Tržište luksuznih proizvoda u Kini u 2012. godini postalo je drugo najveće na svetu, sa potrošnjom od 27,3 milijardi evra.
Kineski kupci luksuznih proizvoda mlađi su od onih na zapadu. Dok su starije generacije Kineza, zbog života u siromaštvu navikle na štednju, glavni pokretači kineskog tržišta luksuza su generacije rođene 80-ih i 90-ih godina.
Luksuzni proizvodi nisu dovoljno luksuzni za bogate Kineze
Ono što je iznenadilo proizvođače zapadnjačkih luksuznih brendova je ubrzano "sazrevanje" tržišta, te su kineski kupci postali vrlo zahtevni.
Primera radi, Luis Vuitton, koji je najpoznatiji po luksuznim torbama izgubio je popularnost među najbogatijim kupcima, jer je postao popularan kod srednje klase, pa je sada na glasu kao "brend za sekretarice".
Pročitajte i: