U LIFTU SA NADREĐENIM: Poslušajte ove savete i izbegnite neprijatnosti
Vožnja liftom zna da se otegne. A još ako ste u njemu sa direktorom traje kao večnost.
Pet ili sedam spratova do vaše kancelarije čine se kao večnost kad se u liftu zateknete sa direktorom. Da li da ćutite ili ćaskate? Možda vaše ćutanje protumači kao nepoštovanje i mrgođenje? Opet, opušten razgovor može ga navesti na pomisao da niste profesionalni.
Ne "lupajte" glavu, već poslušajte savet Džuli Bles, autorke knjige "Bonton: Samouverenost i kredibilitet". Ona savetuje da prvi progovorite, a zatim pratite reakciju nadređenog. Ako je uzdržan, zadržite se na pozdravu i eventualno prokomentarišite vremenske prilike. Tako nećete preći granicu dozvoljenog i ne može se ništa protumačiti pogrešno.
Kada je, s druge strane, direktor nasmejan i predusretljiv, budite oprezni jer ta srdačnost ne znači da možete da se opustite i raspričate o svemu. Ako ste upoznali članove njegove porodice, pitajte za njih. Dozvoljena je priča i o hobiju, pa ako znate da je pasionirani filmofil, zamolite ga da vam preporuči neki film.
Uzdržite se od komplimenata čak i ako ga cenite, jer to može protumačiti kao "šlihtanje". Nemojte koristiti vožnju liftom da ga "rešetate" pitanjima o firmi i molbama za povećanje plate. Na rastanku se nasmejte i poželite prijatan dan ili doviđenja.