У ЛИФТУ СА НАДРЕЂЕНИМ: Послушајте ове савете и избегните непријатности
Вожња лифтом зна да се отегне. А још ако сте у њему са директором траје као вечност.
Пет или седам спратова до ваше канцеларије чине се као вечност кад се у лифту затекнете са директором. Да ли да ћутите или ћаскате? Можда ваше ћутање протумачи као непоштовање и мргођење? Опет, опуштен разговор може га навести на помисао да нисте професионални.
Не "лупајте" главу, већ послушајте савет Џули Блес, ауторке књиге "Бонтон: Самоувереност и кредибилитет". Она саветује да први проговорите, а затим пратите реакцију надређеног. Ако је уздржан, задржите се на поздраву и евентуално прокоментаришите временске прилике. Тако нећете прећи границу дозвољеног и не може се ништа протумачити погрешно.
Када је, с друге стране, директор насмејан и предусретљив, будите опрезни јер та срдачност не значи да можете да се опустите и распричате о свему. Ако сте упознали чланове његове породице, питајте за њих. Дозвољена је прича и о хобију, па ако знате да је пасионирани филмофил, замолите га да вам препоручи неки филм.
Уздржите се од комплимената чак и ако га цените, јер то може протумачити као "шлихтање". Немојте користити вожњу лифтом да га "решетате" питањима о фирми и молбама за повећање плате. На растанку се насмејте и пожелите пријатан дан или довиђења.