UDAR NA GAS: Najverniji fanovi Poršea RAZOČARANI novim modelom legendarne "911 karere" (FOTO)
Progres se ne zaustavlja i nema obzira čak ni prema automobilskim ikonama. Neki bi rekli da Porše puritanci isuviše zakeraju, ali ako njih pitate - modernizacija njihove omiljene igračke nikako nije dobra.
Porše je na drumovima Afrike testirao novu "kareru 911" koji će imati manje motore. Nova "911" nije ništa novo, ali odustaje od prirodne težnje. Potez Poršea se može objasniti u tri reči - "manje je više"! Oni žele da nastave sa proizvodnjom automobila čije se performanse mogu opisati samo u superlativima, a da pri tom smanje potrošnju goriva i emisiju štetnih gasova. Turbokompresori su efikasan način da se to postigne. Oni će povećati snagu motora tako što će u njega ubrizgavati više vazduha pomoću ventilatora koje će pokretati izduvni gasovi. Više vazduha znači moćnije sagorevanje, bez prevelikog utroška goriva. Porše je upotrebljavao sličan trik još od 1970. godine, ali će u novoj verziji 911 "ubiti" prirodno ubrizgavanje vazduha tako što će koristiti izduvne gasove.
2016 Porsche 911 Carrera First Official Details Leak Out https://t.co/hn1bT652hi pic.twitter.com/zR4uo0FB0y— Formula One World (@FormulaOneWorld) July 24, 2015
Međutim, Porše puritancima se to ne dopada. Sigurno je da će se na taj način obezbediti više snage i manje izbacivanje štetnih gasova, ali će zato reakcija automobila na dodavanje gasa biti slabija. Uvek će postojati kašnjenje u pokretanju turba nakon pritiskanja papučice gasa. To se zove "gasni lag" i to će uticati na preciznost u dodavanju gasa, a "911" je po tome bio čuven.
Speed In The Sahara! The @Porsche 911 & Carrera In South Africa https://t.co/1iWAmryCDS #stupidDOPE pic.twitter.com/LbVLz7PYjr— stupidDOPE.com (@stupidDOPE) July 22, 2015
Ipak, čak i Porše priznaje da mora da se gleda u budućnost. Počelo je sa hibridnim "Cayenne-om", pa sa hibridnom "Panamerom", a kasnije je "918" bio napravljen po principu "hipecar" tehnologije (ultralaka konstrukcija sa aerodinamičnim oblikom na hibridni pogon).
Volfgang Hac, šef Porše inžinjeringa, rekao je za "Top gir" da elektrifikacija mora da bude sledeći veliki korak u smanjenju potrošnje i emisije štetnih gasova. Dakle, čak se i velikani moraju pomiriti sa činjenicom da je manja potrošnja prioritet.
Porsche reveals its new "all-turbo" 911 https://t.co/1nvd8AEs3O #porsche #911 @PorscheAus @Porsche pic.twitter.com/DA2yNDdlVB— motoring.com.au (@motoringcomau) July 25, 2015
Iako Porše krije performanse "911 Karere", po kuloarima se priča da će imati oko 400 konjskih snaga (aktuelni ima 350), a motor je smanjen sa 3,4 na 3 litre. Biće dva modela - "karera" (370 KS) i "karera S" (420 KS). Maksimalna brzine je nepromenjena, ali će ubrzanje do stotke da se poboljša za 0.1 sekundu, što znači da će "karera" do stoke za 4.1, a "karera S" za 3.8 sekundi. Kupci će moći da doplate za sistem upravljanja svim točkovima, kao i sistem za podizanje prednjeg branika radi lakšeg prelazaka preko neravnog terana.