УДАР НА ГАС: Највернији фанови Поршеа РАЗОЧАРАНИ новим моделом легендарне "911 карере" (ФОТО)
Прогрес се не зауставља и нема обзира чак ни према аутомобилским иконама. Неки би рекли да Порше пуританци исувише закерају, али ако њих питате - модернизација њихове омиљене играчке никако није добра.
Порше је на друмовима Африке тестирао нову "кареру 911" који ће имати мање моторе. Нова "911" није ништа ново, али одустаје од природне тежње. Потез Поршеа се може објаснити у три речи - "мање је више"! Они желе да наставе са производњом аутомобила чије се перформансе могу описати само у суперлативима, а да при том смање потрошњу горива и емисију штетних гасова. Турбокомпресори су ефикасан начин да се то постигне. Они ће повећати снагу мотора тако што ће у њега убризгавати више ваздуха помоћу вентилатора које ће покретати издувни гасови. Више ваздуха значи моћније сагоревање, без превеликог утрошка горива. Порше је употребљавао сличан трик још од 1970. године, али ће у новој верзији 911 "убити" природно убризгавање ваздуха тако што ће користити издувне гасове.
2016 Porsche 911 Carrera Фирст Official Детаилс Леак Оут https://t.co/hn1bT652hi pic.twitter.com/zR4uo0FB0y— Формула Оне World (@FormulaOneWorld) July 24, 2015
Међутим, Порше пуританцима се то не допада. Сигурно је да ће се на тај начин обезбедити више снаге и мање избацивање штетних гасова, али ће зато реакција аутомобила на додавање гаса бити слабија. Увек ће постојати кашњење у покретању турба након притискања папучице гаса. То се зове "гасни лаг" и то ће утицати на прецизност у додавању гаса, а "911" је по томе био чувен.
Спеед Ин The Сахара! The @Porsche 911 & Carrera Ин South Африца https://t.co/1iWAmryCDS #stupidDOPE pic.twitter.com/LbVLz7PYjr— stupidDOPE.com (@stupidDOPE) July 22, 2015
Ипак, чак и Порше признаје да мора да се гледа у будућност. Почело је са хибридним "Cayenne-om", па са хибридном "Панамером", а касније је "918" био направљен по принципу "хипецар" технологије (ултралака конструкција са аеродинамичним обликом на хибридни погон).
Волфганг Хац, шеф Порше инжињеринга, рекао је за "Топ гир" да електрификација мора да буде следећи велики корак у смањењу потрошње и емисије штетних гасова. Дакле, чак се и великани морају помирити са чињеницом да је мања потрошња приоритет.
Porsche ревеалс итс new "all-turbo" 911 https://t.co/1nvd8AEs3O #porsche #911 @PorscheAus @Porsche pic.twitter.com/DA2yNDdlVB— motoring.com.au (@motoringcomau) July 25, 2015
Иако Порше крије перформансе "911 Карере", по кулоарима се прича да ће имати око 400 коњских снага (актуелни има 350), а мотор је смањен са 3,4 на 3 литре. Биће два модела - "карера" (370 КС) и "карера С" (420 КС). Максимална брзине је непромењена, али ће убрзање до стотке да се побољша за 0.1 секунду, што значи да ће "карера" до стоке за 4.1, а "карера С" за 3.8 секунди. Купци ће моћи да доплате за систем управљања свим точковима, као и систем за подизање предњег браника ради лакшег прелазака преко неравног терана.