UDAR NA NEMCE: Kia GT "juri" A7, BMW Gran Turismo i Panameru
Za dve godine stiže GT kojim korejska firma namerava da potvrdi kvalitativni iskorak u poslednje dve decenije.
Kia i Hyundai, koji posluju pod jednim krovom, veoma su ambiciozni proizvođači. Za nekoliko desetleća ova su dva tvorca automobila prešla put od kreiranja ni po čemu posebnih automobila do vozila sa imenom, stilom i kvalitetom. Evo, uzmimo na primer, Hyundai Genesis i Kia K900. Oba luskuzna sedana danas su kadra da pariraju nemačkom "svetom trojstvu" - Audiju, BMW-u i Mercedesu.
No, Kia hoće još. Korejska je firma spremila proizvodnu verziju konceptnog GT-a, predstavljenog još 2011. na Frankfurtskom sajmu automobila. Ali to nije sve. Ne samo da ga proizvodi, Kia sa njime planira da konkuriše takvim imenima u svetu brzinaca sa četvora vrata kao što su Audi A7, BMW Gran Turismo Serije 5 i Porsche Panamera.
Ma koliko da su ova imena "strašna", Kia ne mora da se brine, uspe li da zadrži fascinantan dizajn konceptnog primerka koji je zgodniji od BMW-a i prijatniji oku od Porscheove uzdanice. Jedini problem mogle bi da budu motoričke performanse.
Kijin GT se pokreće preko zadnje vuče, a zahvaljujući 3,3 V6 motoru i osmobrzinskom automatskom menjaču. Pitanje je da li ovaj agregat može da stane na rep Panameri, na primer. Ako je, pak, poredimo sa nešto sporijim A7 i BMW Gran Turismom Serije 5, teško da možemo očekivati bolju upravljivost od Nemaca.
Na sreću, Kia ima dve godine da usavrši nedostatke. Naime, proizvodi bi u ruke kupaca trebali da stignu tek 2016. godine.