IZ MINISTARSTVA PORUČUJU DA UVEK MOŽE BOLJE: "Nastojaćemo da više nijedan projekat u Srbiji ne stoji!"
Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture rad Ministarstva prve godine od formiranja za Srbiju Danas, ocenjuje uspešno i ističu da uvek “može bolje“.
“Ponosni smo na činjenicu da je od formiranja, u proteklih godinu dana, Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture pokrenulo mnoge projekte koji su do tada stajali kako u putnoj tako i u železničkoj infrastrukturi. Uspeli smo u tome iako smo nailazili na mnogo otpora”, rekli su za naš portal iz Ministarstva.
Kako kažu nastojaće da više nijedan projekat u Srbiji ne stoji i da se standard koji su postavili u broju kilometara izgrađenih puteva makar zadrži, ako ne i premaši.
Obnovljene saobraćajne infrastructure oštećene u majskim poplavama!
Iz Ministarstva naglašavaju da su ispunili obećanje i da su obnovili puteve oštećene usred poplava:
“Sanirano je ukupno 121 km puteva (na 501 deonici državnih i 58 deonica lokalnih puteva) i 54 mosta koji su bili oštećeni u majskim poplavama. Najveći deo saobraćajne infrastrukture oštećene u poplavama obnovljeno je do 1. oktobra, kako je i obećano.”
“Ovih dana, na prvu godišnjicu rada možemo da se pohvalimo da se u Srbiji gradi deset puta više kilometara puteva nego prethodnih godina. Podjednako važan uspeh je uvođenje reda u građevinsku industriju jer sada investitori građevinske dozvole dobijaju za manje od mesec dana, a nekada je bilo primera da su na ovaj dokument čekali i po sedam godina”, ističu oni.
Kao rezultat rada iz Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture ističu usvajanje Zakona o planiranju i izgradnji kao i reformu “Železnica Srbije”.
Tokom prve godine dana rada iz Ministarstva kažu da je asfaltirano je 64,4 km puteva na Koridoru 10 i Koridoru 11 u 2014, na autoputu E- 763 završena deonica Ub- Lajkovac dužine 12,5 km i dodaju da će u 2015. i 2016. godini će biti pušteno u saobraćaj 115,1 km autoputeva, što je i do deset puta više od godišnjeg proseka za period 2004. - 2013. godine.
“U decembru 2014. godine usvojen je Zakon o izmenama i dopunama zakona o planiranju i izgradnji, kojim se omogućava izdavanje građevinskih dozvola za najviše 28 dana. Takođe, po prvi put su podzakonska akta usvojena u roku od samo 30 dana od usvajanja zakona. Cilj zakona je lakše dobijanje dozvola za gradnju, poboljšanje poslovnog ambijenta, povećanje priliva stranih investicija i oporavak domaće građevinske industrije. Od 1. januara 2016. godine planirano je izdavanje elektronske građevinske dozvole”, kažu iz Ministarstva i dodaju da je posle više godina pokrenut i proces reformisanja “Železnica Srbije” koji za cilj ima efikasnije funkcionisanje preduzeća, povećanje produktivnosti i smanjenje državnih subvencija.
Žeželjev most do kraja 2016.
Kako kažu iz Ministarstva tokom prethodne godine potpisan je sporazum i utvrđene finansijske obaveze u cilju početka izgradnje Žeželjevog mosta:
“Formirana je Radna grupa sa zadatkom da sagleda sporna pitanja u realizaciji Ugovora za izgradnju 'Žeželjevog mosta' u Novom Sadu i predloži rešenja koja bi omogućila završetak izgradnje mosta u najkraćem mogućem roku, uz poštovanje zahteva definisanih Ugovorom. Na sednici Vlade koja je bila 23.04. usvojen je tekst Aneksa Ugovora na osnovu kog će Fond za kapitalna ulaganja AP Vojvodine uplati naznačeni iznos i radovi se nastaviti punim intenzitetom. Planirani rok za završetak je sredina 2016.godine.”
Ruski i kuvajtski kredit odobren u prethodnoj godini, po rečima Ministarstva omogućiće da stanica Beograd Centar otpočne sa radom i preuzme funkciju Glavne stanice:
”Iz sredstava ruskog kredita za obnovu železničke infrastrukture i nabavku dizel motornih vozova ukupne vrednosti 940 miliona dolara, realizuju se Aneks 1 vrednosti 90 miliona dolara u okviru koga se gradi 15 km drugog koloseka pruge Beograd-Pančevo i Aneks 2.1 vrednosti 48 miliona dolara namenjen rekonstrukciji 68 km pruge na tri severne deonice Koridora 10. Potpisan je i Aneks 5 u vrednosti 100 miliona dolara, kojim će “Železnicama Srbije” biti isporučeno 27 dizel motornih vozova, a isporuka počinje u ovoj godini. Projekti za deonice Stara Pazova-Novi Sad i Resnik-Valjevo su u završnoj fazi.
Telo za koordinaciju bezbednosti saobraćaja
Srbija godišnje izgubi skoro četiri odsto bruto domaćeg proizvoda zbog štete od saobraćajnih nezgoda a najveći gubitak su ljudske žrtve. Zbog toga se na bezbednosti u saobraćaju mora raditi sistemski, poručuju iz Ministarstva i dodaju da je prve godine od njihovog rada usvojena Strategija:
“Usvojena je Strategija bezbednosti saobraćaja Republike Srbije za period 2015-2020. godine i u proceduri je davanja mišljenja od strane ministarstava. Svi dokumenti su pripremljeni sa ciljem da 2020. godine ni jedno dete ne pogine u saobraćaju. U toku je izrada Akcionog plana.”
Iz sredstava Kuvajtskog kredita realizuje se prva faza izgradnje stanice Beograd Centar, u vrednosti od 25,7 milion evra u okviru koje će biti izgrađeno šest staničnih koloseka i elektronsko regulisanje saobraćaja. Radovi će biti završeni 26. januara 2016. godine.”
Takođe, iz Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture kao projekte na koje su ponosni a ostvareni su u prvoj godini rada ističu i pripreme za početak radova na modernizaciji pruge Beograd –Budimpešta, uspostavljanje direktnih letova “Er Srbije” za SAD, zakonodavne aktivnosti gde je na sednicama Vlade usvojeno 13 novih Zakona na njihov predlog, osnivanje koordinacionog tela za rodnu ravnopravnost i koordinacionog tela za usmeravanje aktivnosti na suzbijanju sive ekonomije formirano odlukom Vlade Republike Srbije.
“U okviru Koordinacionog tela formirana je Zajednička grupa sa zadatkom da definiše konkretne mere za unapređenje pozicije Republike Srbije na rang listi Svetske banke o uslovima poslovanja (Doing Business). Poredeći period kada je popunjavan poslednji Doing business upitnik i danas, rang Srbije bi sigurno bio mnogo bolji od 91. pozicije na kojoj se trenutno formalno nalazi”, zaključuju oni.