ИЗ МИНИСТАРСТВА ПОРУЧУЈУ ДА УВЕК МОЖЕ БОЉЕ: "Настојаћемо да више ниједан пројекат у Србији не стоји!"
Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре рад Министарства прве године од формирања за Србију Данас, оцењује успешно и истичу да увек “може боље“.
“Поносни смо на чињеницу да је од формирања, у протеклих годину дана, Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре покренуло многе пројекте који су до тада стајали како у путној тако и у железничкој инфраструктури. Успели смо у томе иако смо наилазили на много отпора”, рекли су за наш портал из Министарства.
Како кажу настојаће да више ниједан пројекат у Србији не стоји и да се стандард који су поставили у броју километара изграђених путева макар задржи, ако не и премаши.
Обновљене саобраћајне инфраструцтуре оштећене у мајским поплавама!
Из Министарства наглашавају да су испунили обећање и да су обновили путеве оштећене усред поплава:
“Санирано је укупно 121 км путева (на 501 деоници државних и 58 деоница локалних путева) и 54 моста који су били оштећени у мајским поплавама. Највећи део саобраћајне инфраструктуре оштећене у поплавама обновљено је до 1. октобра, како је и обећано.”
“Ових дана, на прву годишњицу рада можемо да се похвалимо да се у Србији гради десет пута више километара путева него претходних година. Подједнако важан успех је увођење реда у грађевинску индустрију јер сада инвеститори грађевинске дозволе добијају за мање од месец дана, а некада је било примера да су на овај документ чекали и по седам година”, истичу они.
Као резултат рада из Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре истичу усвајање Закона о планирању и изградњи као и реформу “Железница Србије”.
Током прве године дана рада из Министарства кажу да је асфалтирано је 64,4 км путева на Коридору 10 и Коридору 11 у 2014, на аутопуту Е- 763 завршена деоница Уб- Лајковац дужине 12,5 км и додају да ће у 2015. и 2016. години ће бити пуштено у саобраћај 115,1 км аутопутева, што је и до десет пута више од годишњег просека за период 2004. - 2013. године.
“У децембру 2014. године усвојен је Закон о изменама и допунама закона о планирању и изградњи, којим се омогућава издавање грађевинских дозвола за највише 28 дана. Такође, по први пут су подзаконска акта усвојена у року од само 30 дана од усвајања закона. Циљ закона је лакше добијање дозвола за градњу, побољшање пословног амбијента, повећање прилива страних инвестиција и опоравак домаће грађевинске индустрије. Од 1. јануара 2016. године планирано је издавање електронске грађевинске дозволе”, кажу из Министарства и додају да је после више година покренут и процес реформисања “Железница Србије” који за циљ има ефикасније функционисање предузећа, повећање продуктивности и смањење државних субвенција.
Жежељев мост до краја 2016.
Како кажу из Министарства током претходне године потписан је споразум и утврђене финансијске обавезе у циљу почетка изградње Жежељевог моста:
“Формирана је Радна група са задатком да сагледа спорна питања у реализацији Уговора за изградњу 'Жежељевог моста' у Новом Саду и предложи решења која би омогућила завршетак изградње моста у најкраћем могућем року, уз поштовање захтева дефинисаних Уговором. На седници Владе која је била 23.04. усвојен је текст Анекса Уговора на основу ког ће Фонд за капитална улагања АП Војводине уплати назначени износ и радови се наставити пуним интензитетом. Планирани рок за завршетак је средина 2016.године.”
Руски и кувајтски кредит одобрен у претходној години, по речима Министарства омогућиће да станица Београд Центар отпочне са радом и преузме функцију Главне станице:
”Из средстава руског кредита за обнову железничке инфраструктуре и набавку дизел моторних возова укупне вредности 940 милиона долара, реализују се Анекс 1 вредности 90 милиона долара у оквиру кога се гради 15 км другог колосека пруге Београд-Панчево и Анекс 2.1 вредности 48 милиона долара намењен реконструкцији 68 км пруге на три северне деонице Коридора 10. Потписан је и Анекс 5 у вредности 100 милиона долара, којим ће “Железницама Србије” бити испоручено 27 дизел моторних возова, а испорука почиње у овој години. Пројекти за деонице Стара Пазова-Нови Сад и Ресник-Ваљево су у завршној фази.
Тело за координацију безбедности саобраћаја
Србија годишње изгуби скоро четири одсто бруто домаћег производа због штете од саобраћајних незгода а највећи губитак су људске жртве. Због тога се на безбедности у саобраћају мора радити системски, поручују из Министарства и додају да је прве године од њиховог рада усвојена Стратегија:
“Усвојена је Стратегија безбедности саобраћаја Републике Србије за период 2015-2020. године и у процедури је давања мишљења од стране министарстава. Сви документи су припремљени са циљем да 2020. године ни једно дете не погине у саобраћају. У току је израда Акционог плана.”
Из средстава Кувајтског кредита реализује се прва фаза изградње станице Београд Центар, у вредности од 25,7 милион евра у оквиру које ће бити изграђено шест станичних колосека и електронско регулисање саобраћаја. Радови ће бити завршени 26. јануара 2016. године.”
Такође, из Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре као пројекте на које су поносни а остварени су у првој години рада истичу и припреме за почетак радова на модернизацији пруге Београд –Будимпешта, успостављање директних летова “Ер Србије” за САД, законодавне активности где је на седницама Владе усвојено 13 нових Закона на њихов предлог, оснивање координационог тела за родну равноправност и координационог тела за усмеравање активности на сузбијању сиве економије формирано одлуком Владе Републике Србије.
“У оквиру Координационог тела формирана је Заједничка група са задатком да дефинише конкретне мере за унапређење позиције Републике Србије на ранг листи Светске банке о условима пословања (Доинг Business). Поредећи период када је попуњаван последњи Доинг business упитник и данас, ранг Србије би сигурно био много бољи од 91. позиције на којој се тренутно формално налази”, закључују они.