VW: Do 2020. autonomija hoda električnih vozila preko 500 km
Za samo šest godina do trostruko veće distance. Realnost ili preterani optimizam?
Električni automobili su hit, najzanimljivija priča u auto-svetu. Pouzdani su, startni, nude dobre performanse i, najvažnije, za prirodu nema prijateljskijih vozila.
Međutim, i ona imaju mana. Najveća od svih je doseg. Većina "strujomera" može do 200 km "u cugu", što je malo. Malo je za ljude koji putuju na posao, da ne pričamo koliko 200 km znači vozačima u retko naseljenim, a ogromnom zemljama poput Kanade, Australije, čak i delova Sjedinjenih Američkih Država.
Današnje rešenje problema su plug-in hibridi, automobili koji imaju fosilni motor pored električnog. No, "budućnost leži u baterijama", kaže Hajnc Jakob Nojser, rukovodilac Vokswagenovog Odeljenja za razvoj motora:
Prevedeno na jezik običnih ljudi, to znači da će između 2015. i 2017. automobili moći da hode 300 km bez dopune, dok se za 2020. predviđa 500 do 600 km.
"Razvoj baterija napreduje baš brzo. Uporedite naše početke sa e-Golfom i tehnologiju u Passatu i samo će vam se kasti. Uspeli smo da zgusnemo energiju u ćelijama, a još veći napredak očekujemo u sledećih godinu, dve, kada ćemo sa 25, 28 amper časova dosegnuti vrednost od 36 do 37 Ah. No, uporedo radimo na dostizanju vrednosti od 60 Ah."
Nojser podvlači da razvoj električne motorike mora da prati i uvećanje infrastrukture za dopunu baterija. Korak u tom pogledu čini predlog zakona u Kaliforniji koji bi na svakom parkingu i kući doneo osnovnu arhitekturu za dopunu pogonskih ćelija.