Za luksuznu robu nema krize
BERN - Luksuzni sektor na globalnom nivou povećao je prodaju 12 odsto u 2012. godini, uprkos ekonomskoj krizi, a najveći udeo u prodaji luskuzne robe imale su francuske kompanije.
Prosečna godišnja prodaja ovih kompanija dostigla je u posmatranom periodu vrednost od 2,3 milijarde dolara, uz rast od 12,6 odsto u proseku, i čak od 14,3 odsto kada se posmatra razdoblje od 2010. do 2012, i rast profita od 12 odsto, ističu u Deloitu.
Najizrazitiji rast u posmatranom periodu ostvarile su francuske luksuzne kuće, na čelu sa LVMH, čiji je godišnji prihod iznosio 21,06 milijardi dolara, što predstavlja povećanje od 18,2 odsto.
Sledi ženevska grupacija Rišmon (Richemont) koja poseduje marku "Kartije" i američku "Este Loder" koje su zabeležile prodaju u vrednosti od 12,39 i 10,18 milijardi dolara, a posle nje je francuska kompanija Kering ("Guči", "Sen Loran", "Botega Veneta" i "Loreal").