За луксузну робу нема кризе
БЕРН - Луксузни сектор на глобалном нивоу повећао је продају 12 одсто у 2012. години, упркос економској кризи, а највећи удео у продаји лускузне робе имале су француске компаније.
Просечна годишња продаја ових компанија достигла је у посматраном периоду вредност од 2,3 милијарде долара, уз раст од 12,6 одсто у просеку, и чак од 14,3 одсто када се посматра раздобље од 2010. до 2012, и раст профита од 12 одсто, истичу у Делоиту.
Најизразитији раст у посматраном периоду оствариле су француске луксузне куће, на челу са ЛВМХ, чији је годишњи приход износио 21,06 милијарди долара, што представља повећање од 18,2 одсто.
Следи женевска групација Ришмон (Richemont) која поседује марку "Картије" и америчку "Есте Лодер" које су забележиле продају у вредности од 12,39 и 10,18 милијарди долара, а после ње је француска компанија Керинг ("Гучи", "Сен Лоран", "Ботега Венета" и "Лореал").