Železnice Srbije, Kine i Mađarske potpisale Memorandum
BEOGRAD - Železnice Srbije, Kineska železnička korporacija i Korporacija mađarskih državnih železnica potpisali su Memorandum o razumevanju za rad na Studiji izvodljivosti za Projekat mađarsko-srpske pruge Beograd - Budimpešta, saopštile su srpske Železnice.
Ovaj dokument u skladu je sa Memorandumom o razumevanju o saradnji za projekat mađarsko - srpske železnice, koji su potpisale Kina, Mađarska i Srbija, kao i sa planom saradnje za rad na studiji izvodljivosti.
Srpske, kineske i mađarske železnice definisale su ovim dokumentom plan rada na studiji izvodljivosti za izgradnju i modernizaciju pruge Beograd - Budimpešta.
Tako će Studiju izvodljivosti za Projekat mađarsko-srpske pruge uraditi kineska, mađarska i srpska strana. Mađarska i srpska strana će svaka za svoju železnicu posebno uraditi izveštaje za studiju izvodljivosti, a zatim će ih podneti kineskoj strani.
Kineski partneri će sumirati izveštaje iz Srbije i Mađarske i napraviti opšti izveštaj o izvodljivosti.
U ime Železnica Srbije, Memorandum je potpisao generalni direktor Miroslav Stojčić.
Utvrđenim dinamičkim planom, do 15. februara kineska strana će poslati tehničke inženjere u Srbiju i Mađarsku radi sprovođenja ispitivanja na licu mesta, a mađarska i srpska strana će obezbediti inženjere za saradnju sa kineskim partnerima.
Ova aktivnosti već je počela da se realizuje u Srbiji. Tako su kineski stručnjaci juče sa predstavnicima Železnica Srbije i saobraćajnog instituta CIP obilazili prugu Beograd - Subotica, kako bi se na licu mesta uverili u stanje infrastrukture i sve druge parametre značajne za izradu studije izvodljivosti.
Od 16. februara do 28. februara mađarska i srpska strana će učestvovati u harmonizaciji glavnih tehničkih standarda i šema između Mađarske i Srbije, dok će Kina obezbediti podršku i saradnju na studiji izvodljivosti u skladu sa zahtevima dveju zemalja.
Memomandumom je definisano i da mađarska i srpska strana završe sa administrativnim usvajanjem konačnog izveštaja o studiji izvodljivosti, u skladu sa projektnim proceduralnim zahtevima za usvajanje Mađarske i Srbije.
Mađarska i srpska strana će kineskim partnerima najkasnije do 15. aprila dostaviti svoje izveštaje, dok će do kraja maja kineski partneri sumirati dobijene materijale i napraviti opšti izveštaj o studiji izvodljivosti za celu prugu. Kraj maja je rok i da mađarska i srpska strana završe sa ocenom opšteg izveštaja o studiji izvodljivosti.
Paralelno sa izradom studije izvodljivosti, pripremaće se i idejni projekat. Mađarska i srpska strana su odgovorne za geološka ispitivanja svaka na svojoj teritoriji, dok je kineska strana odgovorna za geodetska ispitivanja, mapiranje i druge radove za idejni projekat, navedeno je u saopštenju Železnica Srbije.