ZVEZDE PADALICE: Skupi proizvodi koji su brzo doživeli krah
Ulaganja kompanija u nove proizvode uvek je rizik. Ali u narednim slučajevima, taj rizik je bio jako skup i jako brzo su proizvodi, koji su trebalo da budu zvezde svojih kompanija, povlačeni sa tržišta.
1957. Ford Edsel
Iako je Ford investirao 400 miliona u ovaj model, koji je predstavljen 1957. godine, Amerikanci su želeli manje i ekonomičnije vozilo pa ga nisu kupovali.
1985. Nova Koka Kola
Gubeći bitku sa Pepsijem, Koka Kola je 1985. godine pokušala sa proizvodom koji je imao ukus sličan Pepsiju. No, posle par nedelja, Koka Kola je napustila ovaj koncept i vratila se starom ukusu. Otud i naziv – Koka kola klasik.
1989. RJ Reynolds cigarete bez dima
Samo četiri meseca su bila dovoljna da ovaj proizvod koji je bio deo kampanje protiv pušenja napusti tržište.
1993. Apple Newton
Pre nego što je postao uspešna kompanija, Apple je imao i loše dane. Ovaj proizvod je primer. Koštao je 700 dolara, što je po pisanju Forbsa jedan od razloga za loš plasman. Simpsonovi u jednoj epizodi ismevaju ovaj proizvod.
1995. Microsoft Bob
Ovaj interfejs za Windows je projekat koji je pokrenula Gejtsova sadašnja žena Melinda. Ali on je zahtevao performanse koje tadašnji hardveri nisu mogli da podnesu, pa je posle godinu dana projekat ugašen. ''Bob je umro'', napisao je kasnije Bil Gejts.
1996. Mek Donalds Arch deluxe
Projekat u koji je Mek uložio 100 miliona označio je želju ove kompanija da sofisticira ukus svog poznatog proizvoda – mek hamburgera, kako bi proširio svoju ciljnu grupu. Ciljali su urbanu i sofisticiranu populaciju.
1999. Kosmopolitan jogurt
Čuveni magazin Kosmopolitan proizveo je i svoj jogurt. Ali je izgleda čitaocima bio dovoljan časopis. A i tržište je bilo prezasićeno.
2006. Microsoft Zune
Trebalo je da pobedi iPod. Kako su kasnije priznali, ovim proizvodom su previše jurili Apple i njihov iPod, i nisu se bazirali na sam proizvod, koji ipak nije bio loš, priznali su iz ove kompanije.
2006. HD DVD
Ovaj projekat je najviše finansirala Toshiba i trebao je da bude HD naslednik DVD formata. Ali je negde u međuvremenu izgubio rat od Sonija i njihovog blue ray-a, 2008.
2013. Facebook Home
Fejsbuk je, jednostavno govoreći, pokušao da bude početni ekran telefona. Ali je nastao haos.
Korisnik nije imao kontrolu nad onim što se pojavljuje na početnom ekranu, nizali su se podaci, trošila baterija jako brzo - neke su zamerke iz recenzija ovog fejsbukovog proizvoda.