BILO JE TU SVEGA: Evo šta je sve planirao Mark Zakerberg i šta su "Mračni profili"
Neverovatno...
U svom dnevniku iz 2006. godine, Mark Zakerberg, direktor kompanije Fejsbuk, imao je puno ideja o novim konceptima. Jedan od njih bi korisnicima omogućio da naprave profil za ljude koji uopšte i nisu na Fejsbuku.
Detalji o dnevniku dolaze od urednika časopisa Wired, Stivena Levija, koji objavljuje knjigu o istoriji Fejsbuka.
Veliki deo fokusiran je na Zakerbergove zapise tokom studiranja i na to kako je dnevnik koristio kao način da preispita svoje ideje za stvaranje onoga što Fejsbuk predstavlja.
NAŽALOST: VELIKI MWC event otkazan zbog Korona virusa
OBRT: EPL će se sve više oslanjati na tajvanske dobavljače
Zakerberg bi ponekad čak i bacao fotokopirane stranice iz svog dnevnika na stolove zaposlenih, a to je bio način da razmenjuju ideje ili promene koje će se izvršiti na Fejsbuku.
Levi kaže da je došao do 17 stranica jednog od tih dnevnika, koji datiraju od maja 2006. i koji je Zakerberg navodno nazvao "Knjigom promena".
Mračni profili
Tu je Zakerberg pisao o tome kako bi Fejsbuk trebalo da bude dostupan svima (još uvek je bio korišćen samo za mreže koledža i srednjih škola). Međutim, jedna posebno zabrinjavajuća ideja privlači pažnju, a to su “Mračni profili”.
“Mračni profili” bi bile Fejsbuk stranice za ljude koji se, namerno ili slučajno, još nisu prijavili na Fejsbuk. Ideja je bila omogućiti korisnicima da naprave ove profile za svoje prijatelje, ili za svakoga ko nije imao nalog. Jednom kada bi profil postojao, svako bi mogao da mu doda informacije poput biografskih detalja ili interesa.
Ovo je opasno na toliko načina - dovoljno je da pomislite kako bi neko mogao u vaše ime da napravi profil i rukovodi njime, a da vi ne znate ništa o tome.
Kako piše Levi, jedan period se radilo na pravljenju “skrivenih profila”, ali facebook je rekao da ipak ne prave profile za ljude koji nisu na toj društvenoj mreži.