БИЛО ЈЕ ТУ СВЕГА: Ево шта је све планирао Марк Закерберг и шта су "Мрачни профили"
Невероватно...
У свом дневнику из 2006. године, Марк Закерберг, директор компаније Фејсбук, имао је пуно идеја о новим концептима. Један од њих би корисницима омогућио да направе профил за људе који уопште и нису на Фејсбуку.
Детаљи о дневнику долазе од уредника часописа Wired, Стивена Левија, који објављује књигу о историји Фејсбука.
Велики део фокусиран је на Закербергове записе током студирања и на то како је дневник користио као начин да преиспита своје идеје за стварање онога што Фејсбук представља.
НАЖАЛОСТ: ВЕЛИКИ MWC евент отказан због Корона вируса
ОБРТ: ЕПЛ ће се све више ослањати на тајванске добављаче
Закерберг би понекад чак и бацао фотокопиране странице из свог дневника на столове запослених, а то је био начин да размењују идеје или промене које ће се извршити на Фејсбуку.
Леви каже да је дошао до 17 страница једног од тих дневника, који датирају од маја 2006. и који је Закерберг наводно назвао "Књигом промена".
Мрачни профили
Ту је Закерберг писао о томе како би Фејсбук требало да буде доступан свима (још увек је био коришћен само за мреже колеџа и средњих школа). Међутим, једна посебно забрињавајућа идеја привлачи пажњу, а то су “Мрачни профили”.
“Мрачни профили” би биле Фејсбук странице за људе који се, намерно или случајно, још нису пријавили на Фејсбук. Идеја је била омогућити корисницима да направе ове профиле за своје пријатеље, или за свакога ко није имао налог. Једном када би профил постојао, свако би могао да му дода информације попут биографских детаља или интереса.
Ово је опасно на толико начина - довољно је да помислите како би неко могао у ваше име да направи профил и руководи њиме, а да ви не знате ништа о томе.
Како пише Леви, један период се радило на прављењу “скривених профила”, али facebook је рекао да ипак не праве профиле за људе који нису на тој друштвеној мрежи.