BRZO SE MENJAJU: Evo šta čeka društvene mreže u 2017. godini
Biće drastičnih promena, a ovo su neke od njih.
Društvene mreže menjaju se neverovatno se brzo. Ponekad celu situaciju gotovo preko noći menjaju nove tehnologije, a ponekad se radi o starim idejama (kao što je virtuelna stvarnost) u koje je udahnut novi život. Bilo kako bilo, društvene mreže u ovoj će se godini u mnogočemu menjati, a Džimi Rohampton s Forbsa pozabavio se nekim novim trendovima koje možemo da očekujemo u 2017.
1. Aplikacije za dopisivanje. Kad govorimo o društvenim mrežama zanimljivo je da je fokus gotovo uvek prebačen na društvene mreže, a ne sam čin društvenog umrežavanja. To je prilično neobično s obzirom na to da aplikacije za dopisivanje imaju daleko veću zajednicu korisnika od društvenih mreža. Primera radi, Vocap, Fejsbuk Mesindžer, Vajber i ViČet zajedno imaju više korisnika od velikih mreža kao što su Fejsbuk, Tviter, LinkdIn i Instagram.
OTT i SMS su prvi izbor mladih ljudi, a čak 62 odsto njih vernije je brendovima koji s njima komuniciraju tim kanalima. Procenjuje se da će dve milijarde korisnika koristiti OTT aplikacije do 2018. Zašto? Oni vole taj element ličnog, transparentnost i saradnju koju ovaj "jedan na jedan" pristup komunikacije omogućava.
SAČUVAJTE SE OD HAKERA: Uz ovih 5 saveta bićete potpuno sigurni dok surfujete po netu
Velike kompanije već iskorištavaju veliku bazu korisnika. Na primer, na Fejsbuku gde vas klik na oglas vodi direktno do prozora za čet na kojem se nalazi i reklama. Sve više brendova shvata vrednost ovakvog oglašavanja i ubuduće će biti prisutniji upravo u tom kontekstu.
2. Borba protiv lažnih vesti. Svake godine sve više i više ljudi, naročito mladih, internet koristi kao glavni izvor informacija, a TV, novine i radio taj su "rat" već odavno izgubili. Zahvaljujući tome, imamo sve više portala sa lažnim vestima koji namerno objavljuju netačne informacije o događanjima u svetu. To je bilo posebno vidljivo tokom američkih predsedničkih izbora. Lažne vesti o oba kandidata masovno su se delile na Fejsbuku, Tviteru i ostalim mrežama. Fejsbuk je već krenuo u obračun sa lažnjacima tako što su onemogućili njihovo oglašavanje na svojoj platformi.
No, borba će se nastaviti. Nemačka već razmišlja o zakonima kojima bi kaznili takve portale, a to će odjeknuti i na ostalim platformama. Mladi su vješti i svoje vesti dobijaju gotovo isključivo na društvenim mrežama i cene iskrenost pa je lako poverovati da će ubuduće biti još predaniji u proveri svake vesti i na ovaj ili onaj način nagraditi izvore proverenih informacija.
Ovaj mobilni telefon ne šalje poruku, nema internet - a tvorci žele da zarade! (VIDEO)
3. Live. Jutjub je nastao na temeljima videa u kojima gledamo stvarne, nepročišćene trenutke iz života. Društvene mreže odlučile su ovu priču da podignu na viši nivo nudeći sadržaj u realnom vremenu. Prenosi uživo prvo su se pojavili na Tviterovom Periskopu, a sad imamo i Fejsbuk Lajv. Lajv sadržaji imaju daleko više angažmana korisnika od bilo kojeg drugog formata, a to je Fejsbuku omogućilo rast. Čak se i veliki portali ponekad oslanjaju na Fejsbuk Lajv tokom pokrivanja velikih događaja. Ukratko, svet medija menja se zahvaljujući lajv videima.
Instagram trenutno isprobava svoju verziju ove priče, ali oni zasigurno neće biti poslednja platforma koja će svoju pažnju usmeriti upravo na lajv striming. Društvene mreže jednostavno su fascinirane ovim autentičnim sadržajem pa je realno očekivati da će interes rasti i u ovoj godini.
4. Proširena stvarnost. Snepčet odlučio je da iskoristiti proširenu stvarnost u svetu društvenih mreža dok je Pokemon Go celu priču pretvorio u jednu od najvećih senzacija 2016. Stoga, nema sumnje da će i društvene mreže iskoristiti ovaj interes u 2017. Mark Zakerberg je potvrdio da Fejsbuk već eksperimentiše sa proširenom stvarnošću, a nedavno su kupili i Maskarejd, aplikaciju s filterima za selfije koju će verovatno spojiti sa Fejsbuk Lajvom.
5. Četbotovi. Četbotovi su oblik veštačke inteligencije koja komunicira sa korisnicima. Fejsbuk ih je već integrisao u Fejsbuk Mesindžer, a i mnoge kompanije koriste ih kako bi komunicirali sa svojim korisnicima. Službe za pomoć korisnicima već su se okoristile četbotovima kako bi što brže odgovorali na upite, a u 2017. realno je očekivati da će i društvene mreže učiniti sve kako bi uz pomoć ove tehnologije korisnike zadržali na svojoj platformi.
Sve je još u povoju, ali četbotovi već imaju inteligenciju i sposobnost da pomognu ljudima kod biranja sadržaja, odgovora na pitanja i transakcija. Više od trećine korisnika kod traženja pomoći preferira društvene mreže, a ne telefonske pozive. Mladi žele taj tip usluge jer je brza, učinkovita i kratka. Uskoro, brendovi neće ni imati vlastite stranice već će poslove obavljati putem društvenih mreža.