БРЗО СЕ МЕЊАЈУ: Ево шта чека друштвене мреже у 2017. години
Биће драстичних промена, а ово су неке од њих.
Друштвене мреже мењају се невероватно се брзо. Понекад целу ситуацију готово преко ноћи мењају нове технологије, а понекад се ради о старим идејама (као што је виртуелна стварност) у које је удахнут нови живот. Било како било, друштвене мреже у овој ће се години у многочему мењати, а Џими Рохамптон с Форбса позабавио се неким новим трендовима које можемо да очекујемо у 2017.
1. Апликације за дописивање. Кад говоримо о друштвеним мрежама занимљиво је да је фокус готово увек пребачен на друштвене мреже, а не сам чин друштвеног умрежавања. То је прилично необично с обзиром на то да апликације за дописивање имају далеко већу заједницу корисника од друштвених мрежа. Примера ради, Воцап, Фејсбук Месинџер, Вајбер и ВиЧет заједно имају више корисника од великих мрежа као што су Фејсбук, Твитер, ЛинкдИн и Инстаграм.
OTT и СМС су први избор младих људи, а чак 62 одсто њих верније је брендовима који с њима комуницирају тим каналима. Процењује се да ће две милијарде корисника користити OTT апликације до 2018. Зашто? Они воле тај елемент личног, транспарентност и сарадњу коју овај "један на један" приступ комуникације омогућава.
САЧУВАЈТЕ СЕ ОД ХАКЕРА: Уз ових 5 савета бићете потпуно сигурни док сурфујете по нету
Велике компаније већ искориштавају велику базу корисника. На пример, на Фејсбуку где вас клик на оглас води директно до прозора за чет на којем се налази и реклама. Све више брендова схвата вредност оваквог оглашавања и убудуће ће бити присутнији управо у том контексту.
2. Борба против лажних вести. Сваке године све више и више људи, нарочито младих, интернет користи као главни извор информација, а ТВ, новине и радио тај су "рат" већ одавно изгубили. Захваљујући томе, имамо све више портала са лажним вестима који намерно објављују нетачне информације о догађањима у свету. То је било посебно видљиво током америчких председничких избора. Лажне вести о оба кандидата масовно су се делиле на Фејсбуку, Твитеру и осталим мрежама. Фејсбук је већ кренуо у обрачун са лажњацима тако што су онемогућили њихово оглашавање на својој платформи.
Но, борба ће се наставити. Немачка већ размишља о законима којима би казнили такве портале, а то ће одјекнути и на осталим платформама. Млади су вјешти и своје вести добијају готово искључиво на друштвеним мрежама и цене искреност па је лако поверовати да ће убудуће бити још преданији у провери сваке вести и на овај или онај начин наградити изворе проверених информација.
Овај мобилни телефон не шаље поруку, нема интернет - а творци желе да зараде! (ВИДЕО)
3. Ливе. Јутјуб је настао на темељима видеа у којима гледамо стварне, непрочишћене тренутке из живота. Друштвене мреже одлучиле су ову причу да подигну на виши ниво нудећи садржај у реалном времену. Преноси уживо прво су се појавили на Твитеровом Перископу, а сад имамо и Фејсбук Лајв. Лајв садржаји имају далеко више ангажмана корисника од било којег другог формата, а то је Фејсбуку омогућило раст. Чак се и велики портали понекад ослањају на Фејсбук Лајв током покривања великих догађаја. Укратко, свет медија мења се захваљујући лајв видеима.
Инстаграм тренутно испробава своју верзију ове приче, али они засигурно неће бити последња платформа која ће своју пажњу усмерити управо на лајв стриминг. Друштвене мреже једноставно су фасциниране овим аутентичним садржајем па је реално очекивати да ће интерес расти и у овој години.
4. Проширена стварност. Снепчет одлучио је да искористити проширену стварност у свету друштвених мрежа док је Покемон Го целу причу претворио у једну од највећих сензација 2016. Стога, нема сумње да ће и друштвене мреже искористити овај интерес у 2017. Марк Закерберг је потврдио да Фејсбук већ експериментише са проширеном стварношћу, а недавно су купили и Маскарејд, апликацију с филтерима за селфије коју ће вероватно спојити са Фејсбук Лајвом.
5. Четботови. Четботови су облик вештачке интелигенције која комуницира са корисницима. Фејсбук их је већ интегрисао у Фејсбук Месинџер, а и многе компаније користе их како би комуницирали са својим корисницима. Службе за помоћ корисницима већ су се окористиле четботовима како би што брже одговорали на упите, а у 2017. реално је очекивати да ће и друштвене мреже учинити све како би уз помоћ ове технологије кориснике задржали на својој платформи.
Све је још у повоју, али четботови већ имају интелигенцију и способност да помогну људима код бирања садржаја, одговора на питања и трансакција. Више од трећине корисника код тражења помоћи преферира друштвене мреже, а не телефонске позиве. Млади желе тај тип услуге јер је брза, учинковита и кратка. Ускоро, брендови неће ни имати властите странице већ ће послове обављати путем друштвених мрежа.