Puna baterija za nekoliko sekundi: Da li su natrijumske baterije nova revolucija?
Kompletna ćelija, sastavljena od novorazvijene anode i katode, formira visokoefikasni hibridni sistem za skladištenje energije na bazi natrijuma.
Tim naučnika sa KAIST Odeljenja za nauku o materijalima, na čelu sa profesorom Jong Ku Kangom, napravio je značajan napredak u oblasti natrijumskih baterija. Oni su razvili hibridnu bateriju koja obezbeđuje visoku energetsku gustinu i mogućnost brzog punjenja, što bi moglo označiti početak nove generacije baterija kao alternative litijum-jonskim baterijama, piše TechXplore.
Karakteristike novog sistema za skladištenje energije
Ova nova vrsta baterije ističe se mogućnošću brzog punjenja, zahvaljujući kombinaciji materijala za anode tipičnih za baterije i materijala za katode iz superkondenzatora. Ova kombinacija omogućava ne samo visok kapacitet skladištenja energije već i brze stope punjenja i pražnjenja.
Kako je postignut ovaj uspeh?
Za razvoj hibridne baterije bilo je potrebno unaprediti kinetiku skladištenja energije na anodama, tipičnim za baterije, kao i povećati kapacitet katoda, što je karakteristika superkondenzatora. Profesor Kang i njegov tim koristili su dva različita metal-organska okvira za optimizovano sintetisanje hibridnih baterija. Rezultat je anodni materijal sa poboljšanom kinetikom, zahvaljujući uključivanju finih aktivnih materijala u poroznom ugljeniku dobijenom iz metal-organskih okvira.
Značaj i primene novog sistema
Kompletna ćelija, sastavljena od novorazvijene anode i katode, formira visokoefikasni hibridni sistem za skladištenje energije na bazi natrijuma. Ovaj sistem, koji premašuje energetsku gustinu komercijalnih litijum-jonskih baterija i pokazuje karakteristike energetske gustine superkondenzatora, očekuje se da bude idealan za aplikacije koje zahtevaju brzo punjenje, uključujući električna vozila, pametne elektronske uređaje i tehnologije za vazduhoplovstvo.
Ovaj proboj predstavlja značajan napredak u prevazilaženju postojećih ograničenja sistema za skladištenje energije, omogućavajući brzo punjenje uz energetsku gustinu od 247 Wh/kg i gustinu snage od 34,748 W/kg. Profesor Kang ističe da će ova tehnologija imati široke primene u različitim elektronskim uređajima, uključujući električna vozila.