Пуна батерија за неколико секунди: Да ли су натријумске батерије нова револуција?
Комплетна ћелија, састављена од новоразвијене аноде и катоде, формира високоефикасни хибридни систем за складиштење енергије на бази натријума.
Тим научника са КАИСТ Одељења за науку о материјалима, на челу са професором Јонг Ку Кангом, направио је значајан напредак у области натријумских батерија. Они су развили хибридну батерију која обезбеђује високу енергетску густину и могућност брзог пуњења, што би могло означити почетак нове генерације батерија као алтернативе литијум-јонским батеријама, пише TechXplore.
Карактеристике новог система за складиштење енергије
Ова нова врста батерије истиче се могућношћу брзог пуњења, захваљујући комбинацији материјала за аноде типичних за батерије и материјала за катоде из суперкондензатора. Ова комбинација омогућава не само висок капацитет складиштења енергије већ и брзе стопе пуњења и пражњења.
Како је постигнут овај успех?
За развој хибридне батерије било је потребно унапредити кинетику складиштења енергије на анодама, типичним за батерије, као и повећати капацитет катода, што је карактеристика суперкондензатора. Професор Канг и његов тим користили су два различита метал-органска оквира за оптимизовано синтетисање хибридних батерија. Резултат је анодни материјал са побољшаном кинетиком, захваљујући укључивању финих активних материјала у порозном угљенику добијеном из метал-органских оквира.
Значај и примене новог система
Комплетна ћелија, састављена од новоразвијене аноде и катоде, формира високоефикасни хибридни систем за складиштење енергије на бази натријума. Овај систем, који премашује енергетску густину комерцијалних литијум-јонских батерија и показује карактеристике енергетске густине суперкондензатора, очекује се да буде идеалан за апликације које захтевају брзо пуњење, укључујући електрична возила, паметне електронске уређаје и технологије за ваздухопловство.
Овај пробој представља значајан напредак у превазилажењу постојећих ограничења система за складиштење енергије, омогућавајући брзо пуњење уз енергетску густину од 247 Wh/kg и густину снаге од 34,748 W/kg. Професор Канг истиче да ће ова технологија имати широке примене у различитим електронским уређајима, укључујући електрична возила.