GUGL I META U PRAVNIM PROBLEMIMA: U sve umešana i EVROPSKA UNIJA
Evropska komisija organizuje istragu oglašivačkih kompanija kojima se Instagram promoviše mladima, čime je Gugl zaobišao sopstvenu politiku oglašavanja prema maloletnicima.
Nedavno su zvaničnici Evropske komisije zatražili od Alfabeta, Guglove matične kompanije, da dostavi podatke, uključujući prezentacije, internu komunikaciju i elektronsku poštu u vezi s tim oglašivačkim kampanjama.
Prilikom istrage otkriveno je da su ciljana grupa bili "nepoznati" , uglavnom mlađi od 18 godina. Uprkos Guglovoj izričitoj zabrani ličnog oglašavanje maloletnim licima, kampanja je pokrenuta, a početkom ove godine se proširila na Sjedinjene Američke Države sa ciljem globalnog uticaja.
Planirano je oglašavanje na drugim Meta aplikacijama poput Fejsbuka, ali je nakon pisanja medija ovako nešto otkazano. Nakon toga Gugl se naglo povukao. Kompanija je zabranila demografsko ciljanje "nepoznate" grupe korisnika, počela je da istražuje odgovornosti unutar kompanije u vezi s oglašavanjem i organizovala je virtuelne sastanke za oglašivačke timove kako bi raspravljali o pravilima oglašavanja.
Kompanija Meta koja je nekada nosila ime Fejsbuk već dugo ima problema sa učestvovanjem dece i zloupetrbom i zlostavljanjem maloletnika na njihovim mrežama. Zbog toga se Mark Zakerberg lično izvinio pred Kongresom u januaru ove godine.
Gugl i Meta se suočavaju sa pravnim problemima, koji bi mogli potpuno da promene budućnost ovih mreža. U zavisnosti od presude sudija i rešenja istrage dve velike kompanije nalaze se u delikatnoj situaciji.