ГУГЛ И МЕТА У ПРАВНИМ ПРОБЛЕМИМА: У све умешана и ЕВРОПСКА УНИЈА
Европска комисија организује истрагу оглашивачких компанија којима се Инстаграм промовише младима, чиме је Гугл заобишао сопствену политику оглашавања према малолетницима.
Недавно су званичници Европске комисије затражили од Алфабета, Гуглове матичне компаније, да достави податке, укључујући презентације, интерну комуникацију и електронску пошту у вези с тим оглашивачким кампањама.
Приликом истраге откривено је да су циљана група били "непознати" , углавном млађи од 18 година. Упркос Гугловој изричитој забрани личног оглашавање малолетним лицима, кампања је покренута, а почетком ове године се проширила на Сједињене Америчке Државе са циљем глобалног утицаја.
Планирано је оглашавање на другим Мета апликацијама попут Фејсбука, али је након писања медија овако нешто отказано. Након тога Гугл се нагло повукао. Компанија је забранила демографско циљање "непознате" групе корисника, почела је да истражује одговорности унутар компаније у вези с оглашавањем и организовала је виртуелне састанке за оглашивачке тимове како би расправљали о правилима оглашавања.
Компанија Мета која је некада носила име Фејсбук већ дуго има проблема са учествовањем деце и злоупетрбом и злостављањем малолетника на њиховим мрежама. Због тога се Марк Закерберг лично извинио пред Конгресом у јануару ове године.
Гугл и Мета се суочавају са правним проблемима, који би могли потпуно да промене будућност ових мрежа. У зависности од пресуде судија и решења истраге две велике компаније налазе се у деликатној ситуацији.