GUGL IMA NOVA OGRANIČENJA: Nema više političkog targetiranja
Prave presedan...
Svetski internet gigant Gugl ograničiće mogućnost targetiranja glasača tokom političkih kampanja odnosno neće više dozvoljavati političarima i strankama da reklame upućuju tačno određenim ciljnim grupama na osnovu pretpostavki o političkim stavovima građana.
Političke stranke i kandidati više neće moći da upoređuju sopstvene baze podataka mogućih glasača sa Guglovim bazama koje se prave na osnovu toga šta korisnici pretražuju.
Ova ograničenja stupiće na snagu u Velikoj Britaniji za oko nedelju dana, a zatim će biti uvedena i u drugim delovima sveta.
Ipak, šefovi reklamnih kampanja i dalje će moći da ciljaju određene korisnike na osnovu godina, pola i lokacije.
KAKO DA BRŽE NAPUNITE TELEFON? Evo šta će vam rešiti probleme sa baterijom
OPET ONI: Fejsbuk optužen da "podriva sam temelj privatnosti"
NEVEROVATNO: Rešenje misterije u "rukama" veštačke inteligencije
Gugl, za razliku od Fejsbuk, planira i da uvede mere protiv očiglednih obmana u reklamama.
Vlasnik Fejsbuka Mark Zakerberg je izjavio da ta društvena mreže neće proveravati da li su objave političkih kandidata ili stranaka zasnovane na istini ili ne, a čelnici Tvitera su odlučili da u potpunosti zabrane političko oglašavanje.
Nova praksa Gugla je negde na sredini, neće se mešati preterano, već će reagovati na očigledne pokušaje dezinformisanja.
-Uviđamo da je zdrav politički dijalog važan deo demokratije i da niko ne može razumno procenjivati svaku političku tvrdnju, kontraargument i insinuaciju", napisao je Skat Spenser, generalni direktor u Guglovoj firmi Gugl Ads u blogu koji je objavljen u sredu.
Zato, kao je dodao, Gugl očekuje da se broj političkih oglasa na kojima će morati da interveniše biti vrlo ograničen ali će u toj kompaniji nastaviti da rade u slučajevima jasnog kršenja zakona.
Na osnovu navika korisnika i onoga šta gledaju na internetu - kao što su vesti na veb sajtovima - Gugl pretpostavlja da li su korisnici politički levo ili desno orijentisani.
U Sjedinjenim Američkim Državama, ali ne i u drugim zemljama poput Velike Britanije, političari imaju mogućnost da targetiraju ljude na osnovu njihovih političkih preferencija.
Međutim, u drugim zemljama je bilo moguće da se iz političkih partija Guglu pošalju liste kontakata - na primer, članova stranke - a u ovoj kompaniji bi ih potom uporedili sa Gugl korisnicima kako bi se oglasi direktno pojavljivali kod osoba kojima stranke žele da se obrate.
To više neće biti dozvoljeno.