ГУГЛ ИМА НОВА ОГРАНИЧЕЊА: Нема више политичког таргетирања
Праве преседан...
Светски интернет гигант Гугл ограничиће могућност таргетирања гласача током политичких кампања односно неће више дозвољавати политичарима и странкама да рекламе упућују тачно одређеним циљним групама на основу претпоставки о политичким ставовима грађана.
Политичке странке и кандидати више неће моћи да упоређују сопствене базе података могућих гласача са Гугловим базама које се праве на основу тога шта корисници претражују.
Ова ограничења ступиће на снагу у Великој Британији за око недељу дана, а затим ће бити уведена и у другим деловима света.
Ипак, шефови рекламних кампања и даље ће моћи да циљају одређене кориснике на основу година, пола и локације.
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2014/11/11/pametni-telefon-baterija.jpg?itok=N2CHmCsl)
КАКО ДА БРЖЕ НАПУНИТЕ ТЕЛЕФОН? Ево шта ће вам решити проблеме са батеријом
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2014/11/25/facebook-naocare.jpg?itok=lDGYBP0S)
ОПЕТ ОНИ: Фејсбук оптужен да "подрива сам темељ приватности"
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2019/11/21/peru.jpg?itok=LK37Xddd)
НЕВЕРОВАТНО: Решење мистерије у "рукама" вештачке интелигенције
Гугл, за разлику од Фејсбук, планира и да уведе мере против очигледних обмана у рекламама.
Власник Фејсбука Марк Закерберг је изјавио да та друштвена мреже неће проверавати да ли су објаве политичких кандидата или странака засноване на истини или не, а челници Твитера су одлучили да у потпуности забране политичко оглашавање.
Нова пракса Гугла је негде на средини, неће се мешати претерано, већ ће реаговати на очигледне покушаје дезинформисања.
-Увиђамо да је здрав политички дијалог важан део демократије и да нико не може разумно процењивати сваку политичку тврдњу, контрааргумент и инсинуацију", написао је Скат Спенсер, генерални директор у Гугловој фирми Гугл Адс у блогу који је објављен у среду.
Зато, као је додао, Гугл очекује да се број политичких огласа на којима ће морати да интервенише бити врло ограничен али ће у тој компанији наставити да раде у случајевима јасног кршења закона.
На основу навика корисника и онога шта гледају на интернету - као што су вести на веб сајтовима - Гугл претпоставља да ли су корисници политички лево или десно оријентисани.
У Сједињеним Америчким Државама, али не и у другим земљама попут Велике Британије, политичари имају могућност да таргетирају људе на основу њихових политичких преференција.
Међутим, у другим земљама је било могуће да се из политичких партија Гуглу пошаљу листе контаката - на пример, чланова странке - а у овој компанији би их потом упоредили са Гугл корисницима како би се огласи директно појављивали код особа којима странке желе да се обрате.
То више неће бити дозвољено.