GUGL KUPIO FITBIT - Strahuje se od CURENJA podataka
Reč je o kompaniji koja proizvodi fitnes gedžete.
Kompanija Gugl nedavno je objavila kupovinu proizvođača fitnes uređaja Fitbit za 2,1 milijardu dolara. Želja američkog tehnološkog giganta je - dalji razvoj kroz uvođenje Gugl nosivih uređaja na tržište i ulaganje dodatnih sredstava u nosivu tehnologiju - .
Gugl, jednostavno rečeno, pokušava da pretekne ili barem sustigne "Apple" i "Samsung" na brzorastućem tržištu nosivih uređaja.
Fitbit trenutno ima 28 miliona korisnika i, iako nije najveći ne tržištu, ima veoma izgrađen brend, kvalitetne proizvode i lojalne korisnike.
Upravo u tome leže i najveća strahovanja zbog ove akvizicije. Naime, javnost je skeptična prema tome kako će kupovina Fitbita uticati na unapređivanje projekta "Wear OS" kompanije Gugl, koje već godinama ne uspeva da se probije na tržište na pravi način.
RAT JE GOTOV! Guglovi servisi se uskoro vraćaju na HUAWEI telefone
UPOZORENJE: Ukoliko OVO imate u vašoj LOZINKI - HITNO JE PROMENITE
NERVIRA VAS PRAZNA BATERIJA NA AJFONU? Posle ovog izuma vašim mukama je došao kraj
Ovaj projekat, "Wear OS" je loš ne zato što sve radi loše, već zato što ne radi ništa posebno dobro. Takođe, navodi se, tu je i loš hardver, partneri koji žele da koriste platformu za stvaranje luksuznih časovnika pre nego tehnoloških uređaja i softverski tim koji ne može da shvati šta zapravo želi da izgradi.
Još je ozbiljnije pitanje bezbednosti podataka jer mnogo je onih koji smatraju da se iza kupovine ponajviše krije želja Gugla da prikupi bilione podataka koje je Fitbit godinama prikupljao o zdravlju i navikama svojih korisnika. Taj strah je dodatno pojačan prilično lošom istorijom koju Gugl ima sa prodajom i "curenjem" podataka.
Iako je Gugl unapred obećao da neće prodavati Fitbit podatke (Gugl ionako nikada ne prodaje svoje podatke trećim licima) niti ih koristiti za generisanje ciljanih oglasa, kao i da će dati korisnicima Fitbita mogućnost da pregledaju, premeštaju ili brišu svoje podatke, mnogi nisu baš ubeđeni.
Dodatno, tu je i biznis pozadina čitave priče. Fitbit je praktično gubio novac gotovo svakog tromesečja od 2015. godine uprkos tome što je rasla korisnička baza.
Kompanija je pritisnuta sa svih strana - "Apple" i "Samsung" prave vrhunske modele i dok se na polju "budžet" uređaja teško boriti sa kineskim kompanijama kao što su "Xiaomi" i "Huawei" ili nekim od desetina generičkih uređaja koji se na internetu mogu kupiti za 20-ak dolara.