ГУГЛ КУПИО ФИТБИТ - Страхује се од ЦУРЕЊА података
Реч је о компанији која производи фитнес геџете.
Компанија Гугл недавно је објавила куповину произвођача фитнес уређаја Фитбит за 2,1 милијарду долара. Жеља америчког технолошког гиганта је - даљи развој кроз увођење Гугл носивих уређаја на тржиште и улагање додатних средстава у носиву технологију - .
Гугл, једноставно речено, покушава да претекне или барем сустигне "Apple" и "Самсунг" на брзорастућем тржишту носивих уређаја.
Фитбит тренутно има 28 милиона корисника и, иако није највећи не тржишту, има веома изграђен бренд, квалитетне производе и лојалне кориснике.
Управо у томе леже и највећа страховања због ове аквизиције. Наиме, јавност је скептична према томе како ће куповина Фитбита утицати на унапређивање пројекта "Wear ОС" компаније Гугл, које већ годинама не успева да се пробије на тржиште на прави начин.
РАТ ЈЕ ГОТОВ! Гуглови сервиси се ускоро враћају на HUAWEI телефоне
УПОЗОРЕЊЕ: Уколико ОВО имате у вашој ЛОЗИНКИ - ХИТНО ЈЕ ПРОМЕНИТЕ
НЕРВИРА ВАС ПРАЗНА БАТЕРИЈА НА АЈФОНУ? После овог изума вашим мукама је дошао крај
Овај projekat, "Wear ОС" је лош не зато што све ради лоше, већ зато што не ради ништа посебно добро. Такође, наводи се, ту је и лош хардвер, партнери који желе да користе платформу за стварање луксузних часовника пре него технолошких уређаја и софтверски тим који не може да схвати шта заправо жели да изгради.
Још је озбиљније питање безбедности података јер много је оних који сматрају да се иза куповине понајвише крије жеља Гугла да прикупи билионе података које је Фитбит годинама прикупљао о здрављу и навикама својих корисника. Тај страх је додатно појачан прилично лошом историјом коју Гугл има са продајом и "цурењем" података.
Иако је Гугл унапред обећао да неће продавати Фитбит податке (Гугл ионако никада не продаје своје податке трећим лицима) нити их користити за генерисање циљаних огласа, као и да ће дати корисницима Фитбита могућност да прегледају, премештају или бришу своје податке, многи нису баш убеђени.
Додатно, ту је и бизнис позадина читаве приче. Фитбит је практично губио новац готово сваког тромесечја од 2015. године упркос томе што је расла корисничка база.
Компанија је притиснута са свих страна - "Apple" и "Самсунг" праве врхунске моделе и док се на пољу "буџет" уређаја тешко борити са кинеским компанијама као што су "Xiaomi" и "Huawei" или неким од десетина генеричких уређаја који се на интернету могу купити за 20-ак долара.