Gugl, Microsoft, Tviter i Fejsbuk se udružuju kako bi pojednostavili prenos podataka!
Veliki korak!
Četiri tehnološka giganta se udružuju kako i korisnicima olakšali preuzimanje i prenos podataka između servisa.
SPREMITE SE! Gugl ima novi plan: Fuchsia će zameniti Android!
Gugl, Microsoft, Fejsbuk i Tviter su formalno objavili "Data Transfer Project" (DTP).
DTP predstavlja inicijativu otvorenog koda za kreiranje novih alatki koje će korisnicima omogućiti da slobodno prenose podatke širom mreže, objasnio je Damien Kieran - šef zaz zaštitu podataka u Tviteru. U pitanju je rana faza razvoja projekta, ali grupacija je objavila dokumentaciju u kojoj potencira viziju o lakšem, fleksibilnijem ekosistemu za prenos podataka. Grupacija takođe ističe da će u procesu daljeg napretka voditi dijaloge kako sa developerima tako i sa korisnicima.
PAZITE GDE ŠTA RADITE: Ako vidite OVAKVU sijalicu, znajte da je iza nje KAMERA (FOTO)
U svojoj osnovi, DTP će koristiti seriju adaptera koji mogu da raščlane API-je u lako razumljive pakete podataka. Adapteri će dolaziti u dve forme: import i eksport data adapteri, kao i adapteri za autentifikaciju koji će služiti za verifikovanje i zaštitu korisnika. U teoriji, ovo znači da osoba može da prenese svoje Instagram fotografije na "Flickr" ili "Google Photos", bez potrebe za masovnim preuzimanjem i novim učitavanjem svojih biblioteka. Kada bude finalizovan, novi sistem bi trebalo da pokrije različite tipove podataka uključujući email, kontakte, kalendare i zadatke. Pojedinačni tipovi podataka, pod nazivom "Data Models", biće grupisani zajedno kao "Verticals". Na primer, usluga poput "YouTube Music", mogla bi imati "Data Models" za plejliste i muzičke video klipove pod svojim muzičkim "Vertical"-om.
ČUDOVIŠTE: Ovo je veoma debeo telefon, ali iz jednog SUPER razloga! (VIDEO)
DTP je još u razvoju i nije dostupan široj javnosti. Postoji, međutim, nekoliko metoda na "GitHubu", koje radoznali inženjeri mogu da isprobaju već sada. Krajnji cilj je da kompanije, van onih koje trenutno doprinose, prihvate novi sistem. Na taj način će korisnici imati istinsku fleksibilnost u servisima koje koriste i na količini podataka koje svaki od njih skladišti. Ključ je u tome da korisnicima bude jednostavno da menjaju usluge, čime se promoviše pravo na izbor i onlajn konkurentnost.
ISKLJUČITE JE ODMAH! Instagram uvodi opciju koju mnogi na Fejsbuku MRZE! (FOTO)
BLOKIRALI STE NEKOG NA FEJSU? Proverite opet! Greškom ODBLOKIRANO 800.000 naloga!
Najava DTP inicijative prati uvođenje GDPR-a u Evropskoj Uniji. Zakonodavstvo dodaje veliki broj zaštita fokusiranih na potrošače unutar Evropske Unije, uključujući i zahtev da sve kompanije nude neku vrstu alatke za preuzimanje korisničkih podataka. S druge strane, DTP je namenjen svima, a ne samo građanima EU, ali je verovatno ubrzan ili formalizovan zbog novih propisa.