NAUČNO DOKAZANO: Postoje 3 tipa ljudi koji prave SELFIJE - u koji vi spadate?
Možda se iznenadite...
U današnje vreme, skoro da ne postoje ljudi koji ne prave neku vrstu selfija. Zainteresovani ovim fenomenom, istraživači sa Brigam Jang Univerziteta su izveli studiju o tome koji različiti faktori utiču na ljude da prave fotke samih sebe. Da li se radi o egoizmu? O stavu? Načinu povezivanja? Ili je u pitanju nešto sasvim drugo?
INSTAGRAM PAO: Iz kompanije se ne oglašavaju
U istraživanju je učestvovalo 46 ljudi koji su odgovarali na razna pitanja o tome zašto bi neko pravio selfije do nekih koji su najmanje povezani sa njihovim ponašanjem. Ove odgovore su potom naučnici evaluirali, a otkriće su objavili u "Vizual komjunikejšn kuartli džurnal". Zaključak do kojeg su došli jeste da se ljudi koji prave selfije dele na komunikatore, autobiografičare i samopromotere.
SKANDAL! Bosanac otišao u Beč i PODRIGNUO PRED POLICAJCEM! Kazna koju je dobio - OGROMNA JE
Komunikatori
Oni dele selfije kao način da se povežu i pokrenu dijalog sa svojim pratiocima.
- Oni su svi oko dvostrane komunikacije - objašnjava koautor Maurin Elincano. Izbori služe kao dobar primer za to. Oni koji su delili slike sebe kako nose majice, bedževe, nalepnice i slično sa natpisom "glasao sam", to rade kako bi podstakli političke razgovore ili kako bi pozvali i druge da glasaju. Leonardo Dikaprio, čiji je Instagram skoro u potpunosti posvećen ekologiji, može se smatrati komunikatorom.
Autobiografičari
Oni koji spadaju u ovu kategoriju koriste selfije kao alatku za dokumentovanje njihovih života i čuvanje značajnih momenata i uspomena. Istraživanje opisuje autobiografičare kao ljude koji žele da podele svoje slike u javnosti kako bi drugi mogli da ih vide, ali koji ne traže povratnu reakciju kao što to rade komunikatori.
VELIKA NOVINA NA JUTJUBU: Evo kako da koristite "dark mode" (FOTO)
Samopromoteri
Uprkos uobičajnom verovanju da oni koji prave selfije imaju preveliki ego, samopromoteri su zapravo najmanja od tri grupe.
- Oni su ljudi koji vole da dokumentuju njihov ceo život - navodi koautor Harper Anderson i dodaje da se dokumentovanjem i deljenjem njihovih života predstavljaju u pozitivnom svetlu. Naravno, glavni primer su nam u ovom slučaju Kardašijanovi, a tu su i mnoge druge javne ličnost.