НАУЧНО ДОКАЗАНО: Постоје 3 типа људи који праве СЕЛФИЈЕ - у који ви спадате?
Можда се изненадите...
У данашње време, скоро да не постоје људи који не праве неку врсту селфија. Заинтересовани овим феноменом, истраживачи са Бригам Јанг Универзитета су извели студију о томе који различити фактори утичу на људе да праве фотке самих себе. Да ли се ради о егоизму? О ставу? Начину повезивања? Или је у питању нешто сасвим друго?
ИНСТАГРАМ ПАО: Из компаније се не оглашавају
У истраживању је учествовало 46 људи који су одговарали на разна питања о томе зашто би неко правио селфије до неких који су најмање повезани са њиховим понашањем. Ове одговоре су потом научници евалуирали, а откриће су објавили у "Визуал комјуникејшн куартли џурнал". Закључак до којег су дошли јесте да се људи који праве селфије деле на комуникаторе, аутобиографичаре и самопромотере.
СКАНДАЛ! Босанац отишао у Беч и ПОДРИГНУО ПРЕД ПОЛИЦАЈЦЕМ! Казна коју је добио - ОГРОМНА ЈЕ
Комуникатори
Они деле селфије као начин да се повежу и покрену дијалог са својим пратиоцима.
- Они су сви око двостране комуникације - објашњава коаутор Маурин Елинцано. Избори служе као добар пример за то. Они који су делили слике себе како носе мајице, беџеве, налепнице и слично са натписом "гласао сам", то раде како би подстакли политичке разговоре или како би позвали и друге да гласају. Леонардо Дикаприо, чији је Инстаграм скоро у потпуности посвећен екологији, може се сматрати комуникатором.
Аутобиографичари
Они који спадају у ову категорију користе селфије као алатку за документовање њихових живота и чување значајних момената и успомена. Истраживање описује аутобиографичаре као људе који желе да поделе своје слике у јавности како би други могли да их виде, али који не траже повратну реакцију као што то раде комуникатори.
ВЕЛИКА НОВИНА НА ЈУТЈУБУ: Ево како да користите "дарк моде" (ФОТО)
Самопромотери
Упркос уобичајном веровању да они који праве селфије имају превелики его, самопромотери су заправо најмања од три групе.
- Они су људи који воле да документују њихов цео живот - наводи коаутор Харпер Андерсон и додаје да се документовањем и дељењем њихових живота представљају у позитивном светлу. Наравно, главни пример су нам у овом случају Кардашијанови, а ту су и многе друге јавне личност.