Za njih ne važi registar "Ne zovi": "Ne možemo da sprečimo da nas neko zove"
Potrebno je dopuniti Zakon o zaštiti potrošača.
Jovan Ristić iz Udruženja za zaštitu potrošača "Efektiva" rekao je danas da se registar "Ne zovi" ne primenjuje na korisnike bankarskih usluga, jer za finansijske institucije važi Zakon o zaštiti korisnika finansijskih usluga, a ne Zakon o zaštiti potrošača.
NE OSEĆA SE RAZLIKA: Rupičasta 3D štampana košarkaška lopta kao "prava" (VIDEO)
ZA LJUBITELJE KVALITETNOG ZVUKA: Ovo je TOP 10 najboljih slušalica sa poništavanjem buke na tržištu
- Kod nas su korisnici bankarskih usluga izuzeti iz primene Zakona o zaštiti potrošača i kod njih važi potpuno drugi zakon koji se zove Zakon o zaštiti korisnika finansijskih usluga - izjavio je Ristić za Tanjug.
Dodao je da Zakon o zaštiti korisnika finansijskih usluga na nekoliko mesta upućuje na Zakon o zaštiti potrošača, ali da zabrana poput one iz registra "Ne zovi" nigde nije uneta.
- Znači, ne možemo da sprečimo da nas neko zove u ime banke da nam nudi zajmove i slične stvari - ukazao je Ristić.
Ristić je naveo da je potrebno dopuniti Zakon o zaštiti potrošača, kako bi se u njega unela zabrana slanja materijala na aplikacije poput Vibera ili Vocapa.
Na pitanje da li neke firme mogu da zloupotrebe veštačku inteligenciju, Ristić je naveo primer SAD, gde je veštačka inteligencija korišćena za simuliranje glasova.
- Ona se koristi na još višem nivou za obmane u smislu izbora, da se ljudi obeshrabre da izlaze na izbore. Što se tiče trgovaca, vrlo lako može da se iskoristi jedna takva veštačka inteligencija da se zametnu tragovi - kazao je Ristić.
Potrošači koji ne žele da primaju pozive od trgovaca putem telefona, sms ili mms poruka mogu da se upišu u registar "Ne zovi".
Predviđeno je da upis ili ispis pojedinog broja u registar "Ne zovi" može da zatraži samo korisnik telefonskog broja, a zahtev će moći da se podnese preko aplikacije, elektronskim putem ili podnošenjem zahteva u poslovnim prostorijama operatora.
Potrošač koji podnosi zahtev svom operatoru radi upisa telefonskog broja u registar ne dostavlja prvi put svoje lične podatke jer oni već postoje u bazi operatora i pribavljeni su u trenutku zaključenja potrošačkog ugovora.
Formiranje registra "Ne zovi" obavezuje trgovce da, pre nego pozovu bilo koji broj, provere da li se on nalazi na listi onih koji ne žele da primaju pozive u kojima se nude roba ili usluge.