Zašto se ukida "airplane mode" u Evropi?
Prema novom zakonu koji je usvojila Evropska komisija, jedno od najomraženijih pravila avio kompanija bi moglo da ode u zaborav.
Putnici koji često putuju avionom su se navikli na pravilo nekih avio kompanija da pametni telefoni moraju biti prebačeni u režim rada u avionu (Airplane mode), iako mnogi ne znaju zašto to pravilo postoji. Sa druge strane, neke kompanije naplaćuju dodatno za pristup Wi-Fi mreži tokom leta, ali zahvaljujući novom zakonu koji je usvojila Evropska komisija, putnici na letovima avio kompanija iz EU bi uskoro mogli da koriste sve standardne mobilne funkcije dok lete avionom do svoje destinacije.
Evropska komisija je u četvrtak objavila da će avio kompanijama sa sedištem u EU sada biti dozvoljeno da obezbede 4G i 5G pristup svim putnicima. Kada se konačno implementira, putnici će moći da koriste svoje mobilne uređaje na iste načine na koji to čine na tlu, jer će kompanije unutar svojih vazduhoplova imati picocell bazne stanice koje će pružati konekciju sa mobilnom mrežom tokom leta.
Ove male bazne stanice funkcionišu kao minijaturni tornjevi male snage koji dopunjuju tipične tornjeve popunjavanjem praznina u pokrivenosti i rasterećenjem mobilnog saobraćaja. Rezultat je šira, pouzdanija mobilna mreža koja pruža visoke brzine prenosa podataka i lakšu primenu koristeći jednostavna, isplativa mobilna rešenja.
Picocell su specifičan tip male, jeftine tehnologije baznih stanica koje mogu da podrže između 32 i 64 pojedinačnih korisnika dok obezbeđuju do 250 metara pokrivenosti mreže. Njihova veličina i lakoća postavljanja u zatvorenom ili na otvorenom prostoru ih čini idealnim za povećanje i poboljšanje opsega unutar objekata kao što su škole, tržni centri i druga mala preduzeća. Kada se rasporede unutar aviona, ove bazne stanice će usmeravati pozive, poruke i mobilne podatke na zemaljsku mobilnu mrežu.
Tijeri Breton, komesar za unutrašnje tržište, vidi novi zakon kao potencijalni katalizator za rast biznisa i EU usluga. "Nebo više nije granica kada su u pitanju mogućnosti koje nudi super-brzo povezivanje velikog kapaciteta", rekao je Breton.
Napor da se proširi primena 4G i 5G pristupa verovatno će se proširiti i izvan vazdušnog saobraćaja. Komisija je takođe izmenila odluku od 5 GHz, stavljajući opsege na raspolaganje za upotrebu u automobilima, autobusima i drugih oblicima prevoza. Amandman na odluku o sprovođenju kaže da će države članice staviti na raspolaganje frekventne opsege od 5 GHz za korišćenje u drumskim vozilima najkasnije do juna 2023. godine.