Зашто се укида "аирплане моде" у Европи?
Према новом закону који је усвојила Европска комисија, једно од најомраженијих правила авио компанија би могло да оде у заборав.
Путници који често путују авионом су се навикли на правило неких авио компанија да паметни телефони морају бити пребачени у режим рада у авиону (Аирплане моде), иако многи не знају зашто то правило постоји. Са друге стране, неке компаније наплаћују додатно за приступ Wi-Fi мрежи током лета, али захваљујући новом закону који је усвојила Европска комисија, путници на летовима авио компанија из ЕУ би ускоро могли да користе све стандардне мобилне функције док лете авионом до своје дестинације.
Европска комисија је у четвртак објавила да ће авио компанијама са седиштем у ЕУ сада бити дозвољено да обезбеде 4Г и 5Г приступ свим путницима. Када се коначно имплементира, путници ће моћи да користе своје мобилне уређаје на исте начине на који то чине на тлу, јер ће компаније унутар својих ваздухоплова имати picocell базне станице које ће пружати конекцију са мобилном мрежом током лета.
Ове мале базне станице функционишу као минијатурни торњеви мале снаге који допуњују типичне торњеве попуњавањем празнина у покривености и растерећењем мобилног саобраћаја. Резултат је шира, поузданија мобилна мрежа која пружа високе брзине преноса података и лакшу примену користећи једноставна, исплатива мобилна решења.
Picocell су специфичан тип мале, јефтине технологије базних станица које могу да подрже између 32 и 64 појединачних корисника док обезбеђују до 250 метара покривености мреже. Њихова величина и лакоћа постављања у затвореном или на отвореном простору их чини идеалним за повећање и побољшање опсега унутар објеката као што су школе, тржни центри и друга мала предузећа. Када се распореде унутар авиона, ове базне станице ће усмеравати позиве, поруке и мобилне податке на земаљску мобилну мрежу.
Тијери Бретон, комесар за унутрашње тржиште, види нови закон као потенцијални катализатор за раст бизниса и ЕУ услуга. "Небо више није граница када су у питању могућности које нуди супер-брзо повезивање великог капацитета", рекао је Бретон.
Напор да се прошири примена 4Г и 5Г приступа вероватно ће се проширити и изван ваздушног саобраћаја. Комисија је такође изменила одлуку од 5 GHz, стављајући опсеге на располагање за употребу у аутомобилима, аутобусима и других облицима превоза. Амандман на одлуку о спровођењу каже да ће државе чланице ставити на располагање фреквентне опсеге од 5 GHz за коришћење у друмским возилима најкасније до јуна 2023. године.