Kako je Bijonse završila u Galeriji Matice srpske?
U subotu 18. maja, na Međunarodni dan muzeja, u Galeriji Marice srpske održano je predavanje pod nazivom "Bijonse u Luvru: umetnost, moć i identitet".
Autori predavanja Goran Vujkov i Nikola Ivanović su muzejskoj publici Galerije Matice srpske, u Novom Sadu, predočili na koji način je planetarno popularna pevačica Bijonse, progovorila o istoriji kolonijalizma i eksploataciji 'crne rase'.
Sredinom juna 2018. godine pojavila se pesma "Apeshit" (kolokvijalna reč za ekstremno ushićenje) koju su izveli Bijonse i njen suprug Džej Zi. Ekranizacija ove numere odvila se u muzeju Luvr, u Parizu.
Umetnička dela koja su se našla u spotu, poput "Crnkinje" Mari-Giljemin Benue, "Krunisanje Napoleona" Žak-Luja Davida i "Splav Meduza" Teodora Žerikoa, te njihovo značenje i razlog njihovog pojavljivanja u "vizuelno muzičkom ishodu" popularnog para tema su jednočasovnog izlaganja autora predavanja "Bijonse u Luvru: umetnost, moć i identitet".
Ivanović i Vujkov govorili su o interpretaciji umetničkog nasleđa Luvra kroz prizmu "crnačke istorije", eksploataciji i marginalizaciji muškaraca i žena.
Publika Galerije Matica srpske je imala priliku da tumače istorijsko i kulturno nasleđe u drugačijem ključu, da promisli ulogu politike i kulture u prošlosti i danas, te da osmotri kako svetski izvođači koriste svoje pozicije moći i uspeh da prenesu određenu poruku savremenoj javnosti.
Predavanje je pratilo preko stotinu ljudi, a zbog velikog interesovanja biće ponovljeno 1. juna, ove godine u 17. časova u prostorijama Galerije Matice srpske u Novom Sadu.