Како је Бијонсе завршила у Галерији Матице српске?
У суботу 18. маја, на Међународни дан музеја, у Галерији Марице српске одржано је предавање под називом "Бијонсе у Лувру: уметност, моћ и идентитет".
Аутори предавања Горан Вујков и Никола Ивановић су музејској публици Галерије Матице српске, у Новом Саду, предочили на који начин је планетарно популарна певачица Бијонсе, проговорила о историји колонијализма и експлоатацији 'црне расе'.
Средином јуна 2018. године појавила се песма "Апесхит" (колоквијална реч за екстремно усхићење) коју су извели Бијонсе и њен супруг Џеј Зи. Екранизација ове нумере одвила се у музеју Лувр, у Паризу.
Уметничка дела која су се нашла у споту, попут "Црнкиње" Мари-Гиљемин Бенуе, "Крунисање Наполеона" Жак-Луја Давида и "Сплав Медуза" Теодора Жерикоа, те њихово значење и разлог њиховог појављивања у "визуелно музичком исходу" популарног пара тема су једночасовног излагања аутора предавања "Бијонсе у Лувру: уметност, моћ и идентитет".
Ивановић и Вујков говорили су о интерпретацији уметничког наслеђа Лувра кроз призму "црначке историје", експлоатацији и маргинализацији мушкараца и жена.
Публика Галерије Матица српске је имала прилику да тумаче историјско и културно наслеђе у другачијем кључу, да промисли улогу политике и културе у прошлости и данас, те да осмотри како светски извођачи користе своје позиције моћи и успех да пренесу одређену поруку савременој јавности.
Предавање је пратило преко стотину људи, а због великог интересовања биће поновљено 1. јуна, ове године у 17. часова у просторијама Галерије Матице српске у Новом Саду.