Baletski umetnik Konstantin Kostjukov: "Imamo talentovane igrače, ali nemamo pravu scenu"
Iskreno o plesu u Srbiji
Baletski umetnici u Srbiji izdvajaju se u odnosu na kolege u regionu, ali nemaju adekvatnu scenu za predstave koje se igraju svuda u svetu, kaže baletski umetnik i v. d. direktora baleta Narodnog pozorišta, Konstantin Kostjukov.
- Oko 90 odsto baletskih i operskih predstava ne može da se igra kod nas zato što naša scena ne zadovoljava uslove neophodne za njihovo izvođenje. Takođe, mi ne možemo da pozovemo strane umetnike da gostuju zato što nam je scena mala i neadekvatna... Spremni smo da idemo dalje, ali nemamo uslova za to - rekao je Kostjukov za Tanjug.
SUROVA STRANA BALETA: Zavirite u brutalnost plesa - noge su im UNIŠTENE! (FOTO)
Ovako izgleda kada se BALET igra na pokretnoj traci u teretani! Pa, ovo je čudo! (VIDEO)
On je naveo da se Sava centar ne može smatrati scenom jer je to kongresna sala i ne zadovoljava uslove za baletske predstave.
- Ta scena je tvrda i neodgovarajuća... Pravu scenu u Beogradu uopšte nemamo - rekao je Konstantin, koji je optimističan i smatra da će se sigurno sve polako rešiti.
U osmišljavanju repertoara trudi se da obavezno uvrsti klasične komade koji su, kako kaže, osnova umetnosti.
Narodno pozorište, smatra on, treba da neguje klasiku i važno je da ona bude na repertoaru, kako bi igrači ostali u formi, jer je, kako kaže, "klasiku najteže igrati".
ZA GRACIOZNOST, DISCIPLINU I KONCENTRACIJU: Balet kao zdrav izbor za mališane!
Dodaje da publici naravno treba predstaviti i savremeni balet.
- Na taj način želimo da u pozorište privučemo više mladih, a i da se igrači ravnomerno i profesionalno razvijaju u svim pravcima - otkriva on i objašnjava da to nije lako postići i da ne mogu baš sva pozorišta da ostvare tako zahtevan i težak repertoar - i po broju, i po raznovrsnosti predstava.
Dok smišlja repertoar, kaže, vodi računa i o tome da odabere predstave koje su tražene na festivalima, kao i one koje će afirmisati mlade umetnike.
Istovremeno primećuje da mladi danas, zbog brzog načina života, nisu istrajni u svojim željama i idejama i misle da se uspeh brzo postiže.
- Put svakog umetnika je da što više nastupa u svetu i vidi nešto novo, ali ne shvataju da prvo treba da postanu umetnici. Misle da će, ako odu odavde, odmah postići veći uspeh, ali ne... Prvo treba da postanu dobri umetnici, a za to postoje mogućnosti i u našem pozorištu - smatra Kostjukov i dodaje da baletu Narodnog pozorišta nedostaje muških igrača.
AJA JUNG: Oni najbolji, koji se ne uklapaju u našu jezivu sliku, BEŽE U DALEKI SVET!
Za planove da će se graditi zgrada Opere i baleta na Trgu republike, na mestu sadašnjeg "Staklenca" Kostjukov kaže da je to i dalje samo u fazi razgovora, ali da jedva čeka realizaciju tog projekta, koji je "stvarno neophodan".